• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Missvisande mätare

Kalle & Eini

HBK Medlem
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Vi har problem med att både färsk och spillvatten tankens mätare inte visar korrekt mängd vatten i tanken. Det sitter någon form av givare i tanken som skall visa volym men misstänker att de har oxiderat eller något annat som gör detta fenomen. Någon annan med samma problem som åtgärdat?

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025
Sv: Missvisande mätare

Öppna locket till tanken och gör rent stavarna.
spillvatten tankens stavar fastnar massa skit. Frisk vatten tanken torka dessa rena. Har hjälp mig. Sedan får man nog inte lita helt på dessa mättar.

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Sv: Missvisande mätare

Måleren i min ferskvandstank viser også forkert, men kun en gang imellem.

Det sker, når jeg fylder vand på, men kun hvis vandet løber for hurtigt ind i tanken.

På vort kontrolpanel vises vandniveau med tal fra 10 til 100, svarende til det antal liter, der er tilbage i tanken.

Når jeg fylder vand på, så kan jeg trykke på en knap, og så viser måleren stigning i vandniveau for hver liter, der kommer på. Der kommer forskellige bip ved 75 liter, 85 liter og 95 liter.

Men som sagt så hopper måleren vilkårligt frem og tilbage mellem tallene, når vandet løber for hurtigt ind i tanken.

Jeg HAR rengjort stavene på giveren, men det har ikke løst problemet. Desværre ser det ikke ud til at giveren kan udskiftes, da den er svejset (plast) i hullet.

Det gør dog ikke så meget, for jeg kan faktisk høre når tanken er ved at være fuld.

Toppen