• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Misshandlad husbil

S

SevenEleven

Guest
Såg precis en misshandlad husbil på auktionssidan kvd.se: (De brukar ha husbilar då och då)

KVD Bilauktioner: Säljes Fiat Elnagh M. 66G (Rep.objekt) -04

Finansbolaget som säljer den kommer nog inte få igen så mycket pengar på den affären. :confused:

EDIT: Lägger till beskrivningen:
Väsentliga anm/fel: Stor spricka i vindruta 50cm i nederkant. Det har rökts i bilen. Kraftig skada hö sida överdel = stora hål och skrap 100 x 60 cm, sidorutan saknas och list till rutan skadad. Troligen fuktskador inne och i väggen runt skadan. Front + reglage Trumaticvärmare trasiga.
Övriga anm/noteringar: Något sliten lack/kaross med fler repor, skrap, stenskott o inbuktningar än normalt. Lock till vattentank saknas. Stötfångare bak helt spräckt = bytas. Nedre delen av stegen trasiga fästen. Repor och skrap runt bilen. Sliten invändigt, flertal märken, skav, fläckar o repor finns. Flera rullgardiner trasiga. Skena + gardin mellan bodel och hytt trasiga + delar saknas. Mycket hack och repor golv. Gummimattorna saknas. 1 spegel på toalett spräckt. Askkopp trasig. Brännmärken växelspaksdamask. Smutsiga och fläckiga textilier.
Övriga anm/noteringar: Nycklar till utvändiga luckor samt dörr till bodel saknas. Endast en lucka upplåst. Batteri dåligt. Servicelampan lyser.

/Lasse

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Misshandlad husbil

Hmm brukar alltid se värre ut än det är, rätt man med rätt kontakter kan det nog bli en bra affär, rätt bra peng att reparera för innan den är uppe i rätt värde.

Fredag idag:D :D

F

F.d. 4879

Guest

Jag tror jag är rätt säker på vad det är för bil. Den har gått som uthyrningsbil och bland annat hyrts av Polisen i Stockholm som mobil polisstation på helgerna vid Stureplan och Medborgarplatsen, då slits grejerna snabbt tyvärr.. Känner han som har hyrt dom bilarna.

Om det är den bilen som jag är rätt säker på att det är så gick den på vanlig civil uthyrning typ semesterbil innan polisen hyrde den. Det var inte lite skador då heller bla en som körde in i ett parkeringshus med den, gick ju liksom inte så bra.. Något att tänka på när folk vill hyra ens husbil. Jag har lärt mej genom åren att det bästa sättet att få saker förstörda är att låna eller hyra ut dom! Man har ju antingen inte sett att man har skadat saken eller så har man ju betalat för att kunna ha sönder den.

Senast redigerad av en moderator:
M

Michael 2000

Guest

2700 mil och enligt vägverket 5 ägare.

Direktimport från Tyslkand.

Hittade samma bil i Tysland för 300000,-

Med tanke på att reservationspriset är inte uppnått blir det nog ingen större affär anser jag.

Interessant vad slutpriset blir.
Om någon når reservationspriset.

P

.PGS Hymer

Guest

(Jag )skulle aldrig köpa bil på KVD prisera dom kallar listpris finns inte utan det är sveriges högsta pris kan dom skriva istället.har kollat vad bilarna går för det blir aldrig nästan några bra affärer där.för det mesta är det påkost för minst 10000:- bucklor repor service, däck mm.på företagsbilar.köp privat på blocket istället.bättre affär

M

mikkis

Guest

har en bekant som köpt en Chrysler Crossfire -05 på KVD för ca 100 000:- under marknadsvärde på bilen!
Bilen hade då gått 330 mil och var i perfekt skick. så VIST kan man göra fynd även på KVD.
/
mikkis

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Morning kompisar.
Även jag har köpt bil på kvd för något år sedan, en Volvo 960 Executive, Jag gav 70000kr för den och körde den i tre år och fick 70000kr när jag sålde den, fiiiiin affär.
Jag var helnöjd med deras service, kan inte klaga på något, så visst kan man göra klipp.
MVH KEJO 20

Toppen