Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hur bodde ni då kanske i tält? Då måste man samsas.Tack alla för bra tips, vilket gott gäng ni verkar vara! Lite små kompletteringar bara så känner man sig redo, har åkt mycket motorcykel ner igenom tidigare så den biten är jag bekväm med, men husbil och samsas på så liten yta blir nytt och vill det sig illa har jag en billig husbil till salu fram mot vintern.
Cyklar är trevligt att ha med om de ryms.
Sedan är det bra att ha kortet från Försäkringskassan som ger kostnadsfri vård inom EU.
Min erfarenhet är att man i resten av världen är väldigt obrydd om detta kort. Bättre då att ha en reseförsäkring som ofta ingår i hemförsäkringen och uppge försäkringsnummret. Min far åkte på en hjärtinfarkt i Kreta för några år sedan och kortet brydde sjukhuset sig inte om men då dom fick försäkringsnummret lyste dom upp. Kolla bara villkoren för resedel i hemförsäkringen så den täcker hela resan. Vid behov av vård, uppsök privata sjukhus. I många länder även i Europa är dessa betydligt bättre.