F
F.d. 51350
Guest
Jag och sambon skall vara föräldralediga 4 mån från och med Augusti, idén om att skaffa en husbil (vår första) och åka söder ut väcktes för 3 månader sedan och sedan dess har det varit fullt rulle.
Åkte till Tyskland och handlade en Pilote P740gj från 2017 som nu fått svenskt medborgarskap.
Har utrustat bilen med en svensk och en tysk gasolflaska samt ett knippe mellankopplingar för att öka chansen att kunna fylla flaskorna nedåt i Europa.
Har installerat ac i bodelen för att kunna hålla ett skönt klimat för den lille.
Har skaffat div Appar med ställplatser.
Skaffat div kablar för att kunna ansluta mot att europeisk standard.
Skaffat vattenslang och Gardenakopplingar i olika storlekar.
Köpt nivåklossar.
Skaffat grill.
Köpt campingbord/ stolar.
Matchat alla synliga skruvar och bultar på hela bilen med ett verktyg och packat ner.
Sambon har blykoll på allt invändigt i bilen så där kan vi nog vara lugna men frågan är om jag kanske har missat något som vi kommer sakna på vår resa?
Åkte till Tyskland och handlade en Pilote P740gj från 2017 som nu fått svenskt medborgarskap.
Har utrustat bilen med en svensk och en tysk gasolflaska samt ett knippe mellankopplingar för att öka chansen att kunna fylla flaskorna nedåt i Europa.
Har installerat ac i bodelen för att kunna hålla ett skönt klimat för den lille.
Har skaffat div Appar med ställplatser.
Skaffat div kablar för att kunna ansluta mot att europeisk standard.
Skaffat vattenslang och Gardenakopplingar i olika storlekar.
Köpt nivåklossar.
Skaffat grill.
Köpt campingbord/ stolar.
Matchat alla synliga skruvar och bultar på hela bilen med ett verktyg och packat ner.
Sambon har blykoll på allt invändigt i bilen så där kan vi nog vara lugna men frågan är om jag kanske har missat något som vi kommer sakna på vår resa?