• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Minitvättmasin med centrifug?

F

F.d. 7492

Guest
Alla dessa apparater. Tänker uppfinna en elektrisk näspetare och den skall INTE vara trådlös eller gå på batteri. Den skall ha en fem meter lång, fet kabel - 3fas - och vara på 4750 Watt! Så det så. Men en sådan kan man ju inte tvätta kläder med. Det borde man däremot kunna med någonting sådant här:

Mini Waschmaschine Miniwaschmaschine +Schleuder Camping | eBay

Är det någon som har erfarenhet av liknande manick? Finns de överhuvudtaget att köpa i Sverige? Har själv aldrig handlat på nätet från utlandet och känner mig både vilsen och oerfaren i tyska. Dass ist rååt unt dass ist gryyn och sedan var det rast. Lång rast. Om ni känner till någon pålitlig leverantör av slika produkter kan ni väl tipsa?

Felix

Ett rent samvete är ett rent helvete...

F

F.d. 29911

Guest
Sv: Minitvättmasin med centrifug?

Om du går in på Campingvaruhuset.se så har dom nog det du söker !
såg en sådan maskin vid träffen i Dalarna en medlem i klubben hade en och var mycket nöjd.
Tvätthälsningar från HBK 5081

F

F.d. 7492

Guest

Tack för tipset! Men den där har bara själva tvättmaskinen - ingen centrifugering, vilket ju är den del av jobbet man helst slipper göra för hand... Kan det vara några elektriska frågetecken som får våra svenska hemförsäkringsbolag att darra?

Felix

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Hej Felix

Vi har en liknande som vi köpte på Forsbergs och den fungerar långt över förväntat med tanke på det låga priset 500 kronor.
Dessutom hade Forsbergs inte den hemma utan de erbjöd sig att skickade hem den, vilket gjorde mig ännu mer fundersam över kvalitén på tvättmaskinen.

Innan köpet gjorde jag en snabb kalkyl i huvudet.
Drar bort momsen, drar bort frakt-kostnaden samt Forsbergs påslagsfaktor och kom fram till att tvättmaskinens inköpspris ligger
på ca 75 kronor.
Min tanke blev då:
- Vad är det för skit-tvättmaskin man köper egentligen.

Som sagt, jag hade inga stora förhoppningar om att den skulle fungera, men det gjorde den faktiskt till belåtenhet.

Till skillnad mot vanliga tvättmaskiner så vänder den tvätten fram och tillbaks med snabba korta ryck i ca 15 minuter, med ett förbluffande bra slutresultat.

Tvättmaskinen sätter man i duschen eftersom man slabbar med vatten under sköljningen, den totala vattenförbukningen blir ca 40 liter på 1,8 kg tvätt efter två / tre sköljningar.

En annan lärdom som jag fick erfara var att man inte kan köra tvättmaskinen på husbilens inverter-ström.
Trots den låga förbrukningen på 140 Watt så klarade inte min 2,5 kW inverter av belastningen, säkringen gick efter en stund, detta på grund av de ständiga start och stoppen.

Nackdelen är att den tar ganska stor plats och att man bara kan köra den på landström.

//T

Senast ändrad:
F

F.d. 7492

Guest

Hej T!
Ja, det var onekligen en billig peng, men de tycks inte vara speciellt dyra? De som visas på länken jag skickade ligger ju kring 8 - 900 + frakt. Men jag undrar - har din centrifug? Har bara sett tvättmaskin utan ( på Kama ca 600:- ) och ytterligare hos någon annan för ungefär samma pris, men ingen med centrifug? Tyskland och England och även USA har flera olika modeller - troligen samma asiatiska fabrikant på samtliga - så varför inga här?
Det var ju surt att den inte fungerar med invertern. Ett litet elverk kanske inte är så dumt att ha ibland? Men å' andra sidan kan man ju passa på när man står vid stolpe, smutstvätten är ju inte precis resans huvudsyssla.

Felix

annie783

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024

Jeg kjøpte fra England - tvätt med centrifug. Fikk god service og skjønte mye mere engelsk enn tysk.

n393-f1790.jpg

To rom for vask og centrifug - slik farmor hadde da vi var på semester.

Twin Tub Washer | Good Ideas

Står bak i garasjen - har brukt den inne på badet i husbilen og utendørs når det er fint vær.

Toppen