• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Min resväg till Portugal

F

F.d. 12848

Guest
Tag A1 som börjar vid Puttgarden som går hela vägen tag av avfart nr.114 mot Prum väg 51över Bitsburg till Trier,tag motorvägen A1 mot Luxemburg sedan tag A31 hela vägen till avfart 13 vid Toul.Här tar ni väg D674 mot Chaumont vidare D65 som övergår i D965.Vid Auxerre tag N151,följ denna väg till Chateauroux tag A20 till Limoges sedan N141 till Angouleme där tar ni N10 Bordeaux vidare till gränsen.I Spanien tar ni av på väg N1 till Burgos, tag A62 följ denna väg till Salamanca tag där A66 hela vägen till Sevilla sedan A 49 till gränsen Portugal.När ni kommit över bron tag av första avfart annars betal väg.Denna rutt går på betalfria motorvägar nästan hela södra delen,men vid Franska -Spanska gränsen kan det va klokt att betala några kronor ,det är många rondeller, Ha en fin resa önskar Illåsen

F

F.d. 50012

Guest
Sv: Min resväg till Portugal

Tack för tipset, verkar att vara en bra väg som vi ska prova när vi åker ner i höst. Vi brukar köra via Belgien och Amiens, Honfleur, Caen, Nantes, Rochefort, Bordeaux o.s.v. ner till Portugal.
I Spanien brukar vi ta av från A66 vid Zafra och köra 101 till 435 och fortsätta på 433 mot Serpa eller oxå fortsätta på 435;an ner till Huelva.

F

F.d. 28368

Guest

När det gäller "gränsövergången" mellan Frankrike och Spanien föredrar jag personligen att köra den "gamla" vägen mellan Biarritz och Irun för att därefter fortsätta mot Pamplona. Vidare genar jag så jag inte behöver köra in i Madrid och i stället kör via Alcala de Henares och Aranjuez, som båda har ett rikt kulturarv.

Utmed "strandvägen" mellan Anglet och Biarritz ligger en fin ställplats, där man med fördel kan stanna till.

Nedan följer bilder med min fördväg i området.

Irun-Biaritz.jpg Madrid-Irun-Bordeux.jpg

Routs

Routs

Av någon anledning visas inte mina bilder från Picasa, men om man högerklickar och väljer "öppna och visa bilden i ny tab" så bör man kunna se dom.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50096

Guest

Hej
Den vägen kommer vi att prova i höst Tackar på förhand.
Vi har haft besök av Kjell o Britt några dager.
Ha de bra se ses vi i Höst
Bert o Birgit

F

F.d. 50012

Guest

Hej Illåsen. Du har möjligtvis inga tips på bra ställplatser efter din rutt, vi brukar ta det lugnt och inte köra mer än mellan 30-40 mil p/dag.

Toppen