Einar Jörgensen
HBK Medlem
Jag köpte en ny husbil i oktober. Har kört 270 mil innan avställning. Den står i ett förråd tillsammans med båtar och husbilar. Någon eller några personer har brutit sig in och skadat ett antal båtar och husbilar genom att köra en husbil fram och tillbaka så att en båt har vällt mot min husbil.Vindrutans stolpe är skadad och kofångare och skärm är intryckta, det är hål i sidan med flera skador. Jag har anmält skadan till försäkringsbolaget och de säger att bilen ska repareras.
Det känns inte bra när jag tänker på att efter en reparation så är det inte en ny bil längre, och jag kan ju inte veta hur bilen ser ur efteråt. Jag inbillar mig att bilens värde har blivit lägre, jämfört med att den är i originalskick.
Är det några medlemmar som har liknande erfarenhet eller kan ge mig bra tips om hur jag ska förhålla mig mot försäkringsbolaget. Jag skulle vilja att de köper ut bilen och ger mig en ny!
Vad säger ni?
Det känns inte bra när jag tänker på att efter en reparation så är det inte en ny bil längre, och jag kan ju inte veta hur bilen ser ur efteråt. Jag inbillar mig att bilens värde har blivit lägre, jämfört med att den är i originalskick.
Är det några medlemmar som har liknande erfarenhet eller kan ge mig bra tips om hur jag ska förhålla mig mot försäkringsbolaget. Jag skulle vilja att de köper ut bilen och ger mig en ny!
Vad säger ni?