• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Min fru nekar mig!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja vad säger man?

Entusiastiskt berättar jag för Carola att ikväll skall jag bjuda henne på en restaurang som jag hört skall vara något utöver det vanliga, Restaurang Sabor i Altea.

Hon nekar att göra mig sällskap, hon säger att hon föredrar att sitta hemma ikväll!

Kan det här vara orsaken, som jag läste om restaurangen på TripAdvisor:

image.jpg

...... eller ligger det något i mina iakttagelser från tidigare lördagskvällar då hon sitter och tjatar om hur gullig Kalle Moreus är?

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Min fru nekar mig!

Gullig vete f-n. Men Bergshamrabo har han varit länge. Liksom du och jag. Fast du numer har Gävle som hem. Vi sviker också Bergshamra och flyttar Norrtälje.
Men menyn såg ju också lite tveksam ut. Hoppas ni har det bra där nere. Mats

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Carola y Tommy !

Ni har så rätt båda 2 och det därför att:

* kvällens program med Kalle Moreaus från Orsa (inspelat i juni i år) är def. det bästa av Kalles program någonsin från tältet intill Siljan och det speciellt tack vare Doug Seegers från Nashville - vi båda fick ståpäls och fick en så oerhört stark längtan efter att resa till Nashville och Memphis (och även naturligtvis till Florida - som ni ju också gillar)..., så förr eller senare är vi på väg dit...

* Restaurangen Sabor i Altea, 5 km norr om Benidorm, där vi nyss varit och smörjt kråset är nog kustens bästa restaurang - kött eller fisk eller... det vi åt senast, en helt underbart god och smarrig Bouillabaisse... Hallejujah !

Så, Carola y Tommy - ta en taxi till Sabor så snart som bara är möjligt och njut och tänk samtidigt tillbaka på Kalle och hans gäster (och då speciellt på Doug Seegers...!!!

Gerd y Bosse

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Hmm! Automatöversättningar kan ju ge intressanta vinklingar.:)

Men jag har ju ett antal gånger ätit på Sabor. Den är bra och dyr och prisvärd... Men du bor ju i närheten, så det är ju bara att lirka med Carola en annan gång.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Sant, det blir ibland lite tokigt med automatiska översättningar.

Det fanns tidigare en restaurang i köpcentrat Atlántico, inte långt ifrån där du står Ralph, som på sin svenska meny erbjöd:

- Våldtäkt på Medelhavsvis, och bästsäljaren som var
- Våldtäkt i vitt vin.

Orsaken till de lite annorlunda rätterna är nog att den fattiges hummer, marulken på spanska heter "rape" och som bekant är "rape" på engelsks just våldtäkt och någonstans i Googles översättningskedja blir det fel.

Men visst låter det spännande med den konfiterade pescadon (fisk) som serverades i den trasiga sopkorgen. Visste inte att man kunde konfiterade fisk, men konfiterade anka är en favorit.

Vi kom aldrig till restaurangen igår, men efter att Gerd, Bosse och Ralph nu har rekommenderat den så har det övertygat Carola om att krogen skall prövas trots deras lite annorlunda meny.

Nej, det blev Kalle Moreus för Carola och köksarbete för mig. Middagen blev en Spaghetti Carbonara och rödvin.

Uffe A-son

HBK Medlem
Kommun
Orsa
HBK-Nr
228
Medlemskap
2025

Vill göra ett tillrättaläggande i Bosse o Gerds inlägg.Orsa ligger vid Orsasjön där även campingen ligger som Moreus med mera är inspelat vid.Uffe.:spinny:

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Vill göra ett tillrättaläggande i Bosse o Gerds inlägg.Orsa ligger vid Orsasjön där även campingen ligger som Moreus med mera är inspelat vid.Uffe.:spinny:

Uffe,

Vi ber om överseende - när vi skrev inlägget, så började vi prata om att besöka Tällberg, Leksand, Mora och Orsa när vi kommer hem från Spanien i sommar och då "rörde vi ihop det"...
Att Orsa ligger vid Orsasjön har vi (i normala fall...) koll på, då vi besökt campingen i Orsa minst 20 gånger under årens lopp !

Mvh
Bosse och Gerd
Bosses och Gerds husbilsresor

Seglaren46

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
19916
Medlemskap
2025

När jag läser ovanstående inlägg så får jag en längtan att få träffa dessa livspositiva människor och dela deras upplevelser live s.a.s. Kanske kommer jag dit så småningom. MEN, först skall jag ha tag på en Adria Matrix SL. Så det så. Hoppas vi ses. Någonstans, någongång. Ha de.

Toppen