• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Min första husbil

peppar

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2025
Då har man slagit till och inhandlat en husbil, en Chausson Welcome 50 - 2003. Syns på vägarna därute och kör försiktigt i sommar :)

/Peter

F

F.d. 25230

Guest
Sv: Min första husbil

Då har man slagit till och inhandlat en husbil, en Chausson Welcome 50 - 2003. Syns på vägarna därute och kör försiktigt i sommar :)

/Peter
Grattis till bilen :) vi syns kanske ute efter vägen :)

F

F.d. 8370

Guest

Berätta gärna om dina erfarenheter! Jag är intresserad av att köpa en beg Chausson 50. Nöjd? Problem?

peppar

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2025

Har väl kört ca 450 mil i sommar och allt har fungerat.
Det man saknar är väl att värmaren har bara gasol, hade varit trevligt om man hade en elpatron ifall man stog på en camping och har en elplats.En annan nackdel är väl att bagageutrymmet bak med lucka utifrån är väldigt litet, stoppade in en liten grill,4 säckar kol samt nivåklossar för hjulen och sedan var utrymmet fullt dock är lastutrymmet ovan förarhytten ganska stort och där får jag plats med all möjligt skräp ;).

Jo förresten, när sängen är nedfälld så är det ganska trånga gångar till toaletten och ytterdörren, det är faktiskt något som kunde ha förbättrats

I min bil är det en nedfällbar dubbelsäng som man fäller ner över bord och sittgrupp. Jag gissar att en del kan tycka att bara ha säng eller sittgrupp kan vara en nackdel om man t.ex vill ta en kort tupplur mitt på dagen ;)

Toppen