Godkväll i småstugorna....
Igår förmiddag så lättade jag ankar från en 3 dagars vistelse i La Puebla de Cazalla...
...så nu är alla batterier fulltankade...tömt o fyllt...tog sikte på Almeria via Granada...
...härlig väg med många fina vyer över Sierra Nevada...
...innan Granada så var det blött på ena sidan av vägen och det visade sig att en lastbil som stod nån kilometer fram hade fått läck på dieseltanken...så det hade man åkt i nån kilometer...
...
...jag hittade en friplats på vägen alldeles intill Lopera inte så långt från A92:an..
...en lugn o tyst o väldig häftig plats...utefter
Rio Fardes...
....var tvungen att skicka upp drönaren för att dokumentera...
...och kvällen bjöd på ett vackert skådespel på himlen...
....sen var det dags att käka, både för Fille o mig...Fille fick det han har fått på hela resans gång...torra kulor, stackarn....själv så unnade jag mig en Carbonara och till det ett glas Rioja....
...Idag på morgonen vaknade vi skapligt, tänkte att vi skulle cykla upp mot Sierra Nevada en bit...
...tittade på termometern som visade 3 grader...så det vart en snabbpromenad för Fille så han fick göra sitt...sen in i stugvärmen för frulle...
...efter nån timme hade solen värmt upp tempen till 6 grader så vi tog fram cykeln, tjockjackan o gav oss iväg...mot snön...
....det var mycket upponer vägar med branta sidor...
...och hemska små serpentiner...tur man inte tog Concorden...
...
....närmre än så kom vi inte...men väldigt fint...
....det vart iaf 3 mil på cykeln...såå himla nöjd...sen har vi bara suttit o lapat D-vitaminer hela eftermiddagen...
....som sagt var...en väldig fin plats som inte finns med i HBK:s lista...såå...
...
....och Kiruna fanns med på riktmärkesstolpen....
.....nu ska jag rulla vidare...blir kvällskörning till ett
Repsol utanför Almeria så jag kan tvätta bort all diesel från bilen...o där kan man även knoppa över....
....allt för ikväll...nästan...
...
//Klasse