• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Miljöpolicy?

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025
Om man inte har följt miljöpolicy'n på alla punkter, ska jag då gå ur HBK eller ska jag skärpa till mig?Tänker i första hand på gråvatten tömnnigen/staffan

F

F.d. 2591

Guest
Sv: Miljöpolicy?

Hej !

Tror verkligen inte att du behöver oroa dig, HBK: are är ej de bästa som gör allt riktigt, verkligen inte. så fortsätt du som du tycker är vettigt.

M.v.h.

Stig B.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Om man inte har följt miljöpolicy'n på alla punkter, ska jag då gå ur HBK eller ska jag skärpa till mig?Tänker i första hand på gråvatten tömnnigen/staffan

Hej,grillekompis.

Om man tömmer gråvatten på ett därför LÄMPLIGT ställe, kan inte jag se att man brutit mot nån policy!
Ha de gott tills vi ses.

Hejs
Claes 105

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025

Syftet med miljöpolicyn är inte på något sätt som så att vi ska agera poliser, utan det är bra om vi som HBK:are tänker på detta och gör så gott vi kan.

Jag tror att om vi ska få förståelse för att vi parkerar ute i naturen så kan vi inte tömma vårt gråvatten hur som helst, då kommer den övriga allmänheten att ha synpunkter på detta, med rätta.

Vår väg framåt är att vi alla hjälps åt med arbetet att det åtminstone i varje kommun ska finnas någonstans att tömma våra tankar, samt att det även tillkommer ställplatser med denna möjlighet.

/Leif

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025

Om jag inte minns fel så betyder ordet policy inriktning-viljeinriktning, något man strävar mot som delmål- slutmål,inte något som är hugget i sten.Om någon inte följer policyn till hundra procent så är det absolut inte någon anledning till uteslutning eller att gå ur klubben. M.V.H. Göte27

T

Teddi

Guest

miljöpolicy är väl inget komplicerat egentligen,,med sunt förnuft är ju man vinnare:p
uteslutning??kan ja väl aldrig tänka mej,,

det måste väl vara ganska enkelt att gå på känsla,,

ett vanligt körkort kräver ju sin man,
, ta hand om sin egen skit på ett bra sätt,är en annan
,snarare regel än undantag,,eller??:D:D

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Bara en fundering. Har beställt utvändig dusch på vår nya bil jag förstår att det blir mer o mer vanligt. Men här finns ju ingen uppsamling så måste man parkera på en gråvattensbrunn för o kunna använda den.:confused:

F

F.d. 25246

Guest

Bara en fundering. Har beställt utvändig dusch på vår nya bil jag förstår att det blir mer o mer vanligt. Men här finns ju ingen uppsamling så måste man parkera på en gråvattensbrunn för o kunna använda den.:confused:
Ursäkta men den var riktigt bra!!!.

Men jag tror att man menar släpp ej ur g-vatten på asvalt eller grusplaner där vi är, men om man släpper lite på en gräsmatta/skogen i brist på tömningsstationer då är det nog okej. För så dåligt det är med ställen att göra av sig med det då blir det problem fullt är fullt.

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Ja detta otroligt skitiga vatten borde väl knappast hamna i naturen, likaså om det sen skulle regna när man har badbrallorna på sig??
:):)

T

Teddi

Guest

vi hårddrar detta,,kossor som går omkring utan blöjor:p
alla kineser pissar på en gång,,
finns inte en ko som skitit i min husbil,,,ej heller en kines som lånat toan,,
jämförelsen är o ändlig,,men visst skämtar vi,,eller??,:D

60.000 olika åsikter kanske,,snyft,,

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag tror man bör koppla ur sin utvändiga dusch för att vara på den säkra sidan. Tänk om någon ser den och tror att men snuskar ned och duschar utomhus när man inte står vid en gråvattentömning. Hemska tanke:D.

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

vi hårddrar detta,,kossor som går omkring utan blöjor:p
alla kineser pissar på en gång,,
finns inte en ko som skitit i min husbil,,,ej heller en kines som lånat toan,,
jämförelsen är o ändlig,,men visst skämtar vi,,eller??,:D

60.000 olika åsikter kanske,,snyft,,

Det är väl ingen som skämtar om att vi duschar, bajsar, pinkar, badar i sjöar, borstar tänderna och spottar.
Hoppas ingen tycker detta är fel att göra i naturen, för då är man nog en miljöstolle utan like!!
:wideeyed::swoon:

T

Teddi

Guest

klart att behoven behövs,,kanske också så långt det går där dom hör hemma,,inget illa alls,,:p

men #krisar# de till sej så kan man ju alltid skita i #de blå skåpet#:D

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det går utmärkt med utvändig dusch. Kravet är att man står helt naken (när man duschar utomhus)

F

F.d. 25431

Guest

Hur många av er tvättar bilen hemma på garageuppfarten?
Det är emot de flesta kommuners miljöpolicy. Men det är något många gör ändå. Det är farliga saker som försvinner från bilarna.

Gråvattnet innehåller lite matrester, tvål, schampo etc. Kan knappast vara farligt på något sätt. Men det tömmer vi på avsedd plats.

Vi får inte bli skenheliga eller hycklare eller kasta sten i eget glashus :)

Toppen