• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Miljömärke

F

F.d. 50043

Guest
har sett att man kan köpa ett så kallat miljömärke för Tyskland av någon från Sverige. Hittar inte länken. Hjälp önskas till den!

Cinna & Svenne

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1974
Medlemskap
2026
Sv: Miljömärke

Du kan gå in på en sida som heter Dekra och beställa där ifrån , det har jag gjort funkar jätte bra. Det kostar 185 kr och märket kommer hem till dig i brevlådan.

F

F.d. 16652

Guest

Hej Göran Jag läste om miljömärket i tidningen Husvagnsliv mars 09.Du kan gå inn www.dekra.se och beställa dekalen den kostar 185 kronor. mvh.ryttaren

F

F.d. 50043

Guest

Hej Ryttaren!
Redan beställt därifrån. Det gick av bara farten.

Daghil

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
19892
Medlemskap
2021

För den som inte vill beställa hemifr´ån så finns en TÜV-station i Heilighafen som ju nästan alla ändå passerar på väg söderut. Första vänster efter rondellen som bär mot centrum (och Kalles mfl.)

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: Miljömärke ÄVEN I ITALIEN

Hej!
Jag har besökt TÜV-station i Heilighafen och det fungerade utan problem, men ett annat har dykt upp. Även i många Italienska städers historiska stadskärnor finns det miljözoner. Som exempel i Florens, Milano, Rom, Siena, Pisa, Lucca (som måste besökas), Bolzano, Verona, Bari, Palermo, Siracusa och Bologna, så håll koll på skyltarna eller ring Italienska turistbyron på 08-667 99 30. ALLT ENLIGT SIDAN 69 I SENASTE "HUSBIL I EUROPA" AV ANDERS WITT
//Conny

F

F.d. 52938

Guest

Tack för upplysningar!

Beställt och allt klart.

Mvh FraMia1014:D

Toppen