• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Miljömärke

JEHAN

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Ystad
HBK-Nr
41242
Medlemskap
2024
Jag undrar om man måste ha miljömärke när man skall till Spanien när man har en gammal bil ( euro 3) tänker ju inte köra i någon storstad ändå?
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Tror inte i Spanien,men tänk på att i Tyskland så blir områdena med miljözoner bara större samt att undvika större städer i Frankrike.
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Som jag fattat det hela så måste du ha miljödekal när du passerar Tyskland. I ditt fall en gul ( euro 3)
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Med en veteran är man väl undantagen från miljözonhysterin liksom vinterdäcktvånget man går liksom under radarn och betalar ingen skatt!!
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Beroende när bilen är registrerad. En diesel före 2000 kan inte få någon dekal men får då inte köra in i någon miljözonen alls. Bensinare tror jag gäller före 1992.
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Är man osäker så gå in på Dekras sida,där står allt om den Tyska.
Sen lär du väl passera Frankrike,då kan du kolla hos Crit Air.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.882
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jag undrar om man måste ha miljömärke när man skall till Spanien när man har en gammal bil ( euro 3) tänker ju inte köra i någon storstad ändå?
Her kan du læse alt om miljøzoner i Europa.


Her kan du se zonerne i Tyskland


Du skal kun have et miljømærke om du skal køre i de større byer og der kan der ofte være transitveje, hvor det ikke er nødvendigt.

Hvis du finder ud af at du skal bruge et mærke til et bestemt land, så søg på nettet efter den billigste pris. Green Zones er ikke de billigste.

Hvis du downloader Green Zones APP så kan du på et kort se hvor zonerne er i de forskellige lande.

 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Det är ändå små pengar jämfört med ev böter.
Ett tips, sätt dom på någon tunn plexiskiva utifall att om du måste byta ruta någon gång.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.365
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Med en veteran är man väl undantagen från miljözonhysterin liksom vinterdäcktvånget man går liksom under radarn och betalar ingen skatt!!
Att bli klassad som veteran och slippa alla pålagor samt delta i parader m.m. i eu kräver strikt originalskick, hur många klarar det?
 
Toppen