• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Miljömärke frankrike

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

ufg470

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
28352
Medlemskap
2025
Hit ska du gå för att köpa ett miljömärke till Frankrike Le site officiel de la vignette Crit'Air (certificat qualité de l'air) - Ministère de la Transition écologique
Detta är Franska staten internetsida och då kostar det endast ca 40 kronor. Andra sidor lägger på ett par hundralappar till för märket.
Det tog cirka 10 dagar för mitt märke att komma till min brevlåda
Det var ett bra tips, tyvärr har jag redan köpt ett gult sådant, hoppas det blev rätt!

Västkustcamparen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2025
Hit ska du gå för att köpa ett miljömärke till Frankrike Le site officiel de la vignette Crit'Air (certificat qualité de l'air) - Ministère de la Transition écologique
Detta är Franska staten internetsida och då kostar det endast ca 40 kronor. Andra sidor lägger på ett par hundralappar till för märket.
Bra länk, tack, MEN, vilken klass har en husbil med totalvikt på 4,5 ton? Tycker inte jag hittar passande, M1 känns ju inte rätt.... M2? N2?

ingbe

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2025
Bra länk, tack, MEN, vilken klass har en husbil med totalvikt på 4,5 ton? Tycker inte jag hittar passande, M1 känns ju inte rätt.... M2? N2?
Min 3,5-plussare har M1 i Trafikverkets register, antar att det är likadant för dig. Och eftersom det är en bild (scannad) på reg-bevis som ska skickas med, så är det nog det fransoserna går efter. Har inte skickat efter ännu det får bli när våren är här.

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Min 3,5-plussare har M1 i Trafikverkets register, antar att det är likadant för dig. Och eftersom det är en bild (scannad) på reg-bevis som ska skickas med, så är det nog det fransoserna går efter. Har inte skickat efter ännu det får bli när våren är här.
Varför inte skicka efter redan nu? Kan ta längre tid ju närmare våren kommer. Jag gjorde detta för tre år sedan och har ännu inte varit ner i Frankrike. Men det sitter på framrutan på höger sida precis som det tyska märket

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
På mitt nya registreringsbevis del 1 finns M1 utskrivet.
Det gjorde att jag fick en bättre klassning på miljömärket när jag fick byta vindruta på min 07a 4500 kg._20220207_222521.JPG
Krister.

Frankie2

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
29564
Medlemskap
2025
Hej larsemil ! Hur lyckades du beställa miljömärket,har försökt men ej lyckats står i en ruta Markera men vet ej vad som skall markeras ? vet du kanske det. och rutor som ej är markerade med asterix behöver väl ej ifyllas.

Bilagor

• IMG_1672.JPG
    IMG_1672.JPG
    2,8 MB · Visningar: 23

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Det ser ut som du har automatisk översättning på, på sidan. stäng av den tillfälligt så du får fram franska ordet. Det kan ibland hjälpa en att förstå

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hej larsemil ! Hur lyckades du beställa miljömärket,har försökt men ej lyckats står i en ruta Markera men vet ej vad som skall markeras ? vet du kanske det. och rutor som ej är markerade med asterix behöver väl ej ifyllas.
Alla rutor med röd asterix skall fyllas i, vissa har rullist till höger välj där i menyn,huvudsaken är att du fyller i något i rutorna, i ditt bifogade registreringsbevis finn alla information som Frankrike behöver.

Toppen