Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Men varför just en gul? Inga inskränkningar där då? Även Paris?Om du får köra i miljözonerna elr inte
Miljözonerna i Frankrike
Kör du till Frankrike med något fordon? Ta reda på vad som gäller i alla franska städer och kolla de gröna zonerna. Kravet gäller även utlänningar.www.miljodekal.se
Det var ett bra tips, tyvärr har jag redan köpt ett gult sådant, hoppas det blev rätt!Hit ska du gå för att köpa ett miljömärke till Frankrike Le site officiel de la vignette Crit'Air (certificat qualité de l'air) - Ministère de la Transition écologique
Detta är Franska staten internetsida och då kostar det endast ca 40 kronor. Andra sidor lägger på ett par hundralappar till för märket.
Det tog cirka 10 dagar för mitt märke att komma till min brevlåda
Bra länk, tack, MEN, vilken klass har en husbil med totalvikt på 4,5 ton? Tycker inte jag hittar passande, M1 känns ju inte rätt.... M2? N2?Hit ska du gå för att köpa ett miljömärke till Frankrike Le site officiel de la vignette Crit'Air (certificat qualité de l'air) - Ministère de la Transition écologique
Detta är Franska staten internetsida och då kostar det endast ca 40 kronor. Andra sidor lägger på ett par hundralappar till för märket.
Min 3,5-plussare har M1 i Trafikverkets register, antar att det är likadant för dig. Och eftersom det är en bild (scannad) på reg-bevis som ska skickas med, så är det nog det fransoserna går efter. Har inte skickat efter ännu det får bli när våren är här.Bra länk, tack, MEN, vilken klass har en husbil med totalvikt på 4,5 ton? Tycker inte jag hittar passande, M1 känns ju inte rätt.... M2? N2?
Varför inte skicka efter redan nu? Kan ta längre tid ju närmare våren kommer. Jag gjorde detta för tre år sedan och har ännu inte varit ner i Frankrike. Men det sitter på framrutan på höger sida precis som det tyska märketMin 3,5-plussare har M1 i Trafikverkets register, antar att det är likadant för dig. Och eftersom det är en bild (scannad) på reg-bevis som ska skickas med, så är det nog det fransoserna går efter. Har inte skickat efter ännu det får bli när våren är här.
Hej larsemil ! Hur lyckades du beställa miljömärket,har försökt men ej lyckats står i en ruta Markera men vet ej vad som skall markeras ? vet du kanske det. och rutor som ej är markerade med asterix behöver väl ej ifyllas.Hit ska du gå för att köpa ett miljömärke till Frankrike Le site officiel de la vignette Crit'Air (certificat qualité de l'air) - Ministère de la Transition écologique
Tack skall prova !Det ser ut som du har automatisk översättning på, på sidan. stäng av den tillfälligt så du får fram franska ordet. Det kan ibland hjälpa en att förstå
Alla rutor med röd asterix skall fyllas i, vissa har rullist till höger välj där i menyn,huvudsaken är att du fyller i något i rutorna, i ditt bifogade registreringsbevis finn alla information som Frankrike behöver.Hej larsemil ! Hur lyckades du beställa miljömärket,har försökt men ej lyckats står i en ruta Markera men vet ej vad som skall markeras ? vet du kanske det. och rutor som ej är markerade med asterix behöver väl ej ifyllas.
Ska du köra i miljözon så är svaret JA,flertal länder i Europa studera här.Behövs miljömärke för plåtisar också? 599 lång.
Frankrike, Tyskland - vilka fler länder?