• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Miljöklass

ullabulla

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022
Hejsan jag hade tänkt att skaffa en easy go+ Box .skall sända in regbevis tillsammans med underskrivit kontrakt och jag har en fråga om miljökassen på min bil.Det står 2000/euro 111 i regbeviset,men jag har en grön dekra plakett med en 4 i rutan så jag undrar om den infon räcker för att få boxen.Någon som vet?

B.Carlssons

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14347
Medlemskap
2025
Sv: Miljöklass

Jag har en grön dekra plakett med en 4 i rutan som jag fotograferade o skickade till easygo+. Dom godkände inte det. Jag fick ta kontakt med generalagenten för ett intyg. I mitt fall Dethleff (Codat).

ullabulla

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022

Jag misstänkte nästan det.Jag får prova och se vad som händer.Har förstått att det kan vara krångligt det där med alla byråkrater.Tack för svaret.

Night hawk

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2025

Faktiskt inte alls krångligt. Det krävs ett intyg från leverantören av chassit/husbilen om vilken Euro-klass bilen tillhör. I många fall är det
korrekt hos Transportstyrelsen och då gäller det. I mitt fall stämde det inte alls. Fick snabbt kopia från Fiat och rättade då även till TRSPS.

Toppen