• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

miljödekal

F

F.d. 50004

Guest
Var hittar jag adressen för att beställa miljödekal. har läst om detta förut på sidan

F

F.d. 55338

Guest
Sv: miljödekal

Hej på er i Vänersborg. Ang. miljödekal, gå in på DEKRA så finner du det du ska ha. GLAD PÅSK. Hälsn. Lizzy o Ove. :wub::twitcy:.

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Hur bestäms vilken sorts dekal man tilldelas? Husbilen är från 2006 och dekalen är gul.
Varför inte grön?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det bestäms efter koldioxid- och partikelutsläppet enligt reg-beviset. Finns grön-, gul och röd-dekal. Grön är bästa och får köra i alla zoner. Utan någon dekal får man inte köra i någon av dessa zoner om inget undantag angivits på zon-skylten.

Gunnar /medlem

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hur bestäms vilken sorts dekal man tilldelas? Husbilen är från 2006 och dekalen är gul.
Varför inte grön?
2006 var et overgangsår, biler produsert før en dato kunne følge Euro-3 (Gul dekal) - de etter måtte tilfredstille Euro-4 kravene (minimum for Grønn dekal). Norge spesialhåndterte dette kravet slik at 1. oktober 2006 var kravet for førstegangsregistrering Euro-4 men i Tyskland var denne grensen 1. mai 2007. Biler fra denne overgangsperioden kan ikke importeres til Norge!

Toppen