• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Miljödekal Frankrike

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025
Frågan har varit uppe på forumet tidigare och läser i dagens Metro följande;
"Sedan några dagar tillbaka gäller ett system som kallas Crit´air, med krav på att alla bilar i Frankrike ska ha ett klistermärke på vindrutan som visar hur mycket miljögifter motorn släpper ut. Och utländska bilister slipper inte undan - den som vill köra i Frankrike med ett fordon registrerat på annat håll måste också ha ett märke från den 1 mars, vilket kan beställas från franska myndigheter från den 1 februari"

Länk; https://www.crit-air.fr/en.html
Beställ här; https://www.crit-air.fr/nc/en/store.html

Senast ändrad:

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Sv: Miljödekal Frankrike

Hej
Om jag har förstått det hela rätt så behöver man bara dekalen om man vill åka in i miljözonerna. Eller?
Mvh.Klas

Evert&Anna

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
14732
Medlemskap
2025

Hej
Försökte precis beställa en Miljödekal till Frankrike men det stoppade när jag kom till att man skulle scanna in sitt Retrofit Certifikat. Är det någon som kan förklara för mig vad det är?
Har frågat Transportstyrelsen och där svarade de att "vi kan tyvärr inte hjälpa dig för vi vet inte vad det är".
MVH Anna-Kari

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027

Hej
Försökte precis beställa en Miljödekal till Frankrike men det stoppade när jag kom till att man skulle scanna in sitt Retrofit Certifikat. Är det någon som kan förklara för mig vad det är?
Har frågat Transportstyrelsen och där svarade de att "vi kan tyvärr inte hjälpa dig för vi vet inte vad det är".
MVH Anna-Kari

Google oversætter dette med: eftermontering certifikat.

Jeg har netop kigget på den engelske udgave af bestillings siden. Der kan man sætte flueben i Retrofite / Particle Filter. Det skal du kun gøre, hvis dit køretøj har et sådan filter. Men hvis du sætter x, så skal du indskanne et bevis for at bilen er forsynet med partikel filter.

Håber, at det kan hjælpe

Sergio

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17282
Medlemskap
2026

kan det vara CoC- intig som stå utsläpp på motor som bruka följa med husbilen hoppas jag lyckas att bifoga en bild på CoC-intig
010e92a02525b026455ce4582ef4db10414daa1004.jpg

Toppen