• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Miljö cert. Tyskland

F

F.d. 50191

Guest
Hej, Då vi är nya inom detta område efter 35 år i segelbåt och då vi har tänkt oss en tur i Europa ett par veckor i april undrar jag om någon kan tala om för mig var i Heiligenhafen man kan erhålla det miljö cert som tydligen krävs i vissa Tyska städer? Vad heter det?
Royne

J

Jarn

Guest
Sv: Miljö cert. Tyskland

Hej Royne, jag var i Heiligenhafen i förrgår och köpte en miljödekal.
Feinstaubplakette heter det nog på tyska.

Det är gatan till vänster där du har Lidl på höger sida om du kommer från färjan.
Tror gatan heter Gewerbestrasse.
Företaget heter TÜV, det är en liten besiktningsanläggning och det är också skyltat från stora vägen.
Kostade 5 Euro.

aa2an

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
5878
Medlemskap
2025

Vissa städer kräver en miljödekal som ska sitta till höger på framrutan . Det kan bli lite böter om du inte har denna dekal . Dekalen kan du skaffa i Tysklan eller via nätet . www.tuev-nord.de eller www.umweit-plakette.de . Har för mig att den går att fixa genon Motormännen.
Hadä aa2an:twitcy:

F

F.d. 50191

Guest

Hej,
Jag tackar för hjälpen, har beställt en dekal från Dekra som ni föreslog.
Royne

F

F.d. 50191

Guest

Jag tackar,
Då vet jag var den skall sitta dessutom.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

DEKRA tar 185:- för dekalen.
I höstas köpte vi en på TÜV i Heligenhafen för ca € 5.

Toppen