• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Milda makter! Såg jag rätt...??

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Morgon-TV i sängen. Reklaminslag där chefskocken på Operakällaren gör reklam för Milda margarin och menar att det går att använda till matlagning på en av landets mest kända krogar!

Antingen vill Operakällaren skrämma bort sina gäster eller så vill chefskocken bli av med sitt arbete eller så är stockholmarna totalt ointresserade av vad dom äter på krogen!

Stackars Tore Wretman! Han vänder sig nog i sin grav nu!

Såg jag verkligen rätt... eller var det en mardröm??

Jappe

PS. Från Kostdoktorn:

kock.JPG

PS2. Jag googlade lite på Milda Kockens val:

Mild.JPG

Där finns faktiskt rapsolja, men smörolja (!), smörarom (!), solrosolja, linfröolja samt EMULGERINGSMEDLET SOJALECITIN inger inte respekt!

Det skulle vara intressant att få veta vad Milda har betalat herr chefskocken på Operakällaren för att göra den här reklamen!

Och ingen Palmolja???? Knappt man tror det är sant! Är det?


Intressant läsning i sammanhanget:

Margarin

Livsmedel MNO. 27 feb 2014.
Margarin är framtaget som ett billigare alternativ till smör. Det är en hårt processad industriprodukt som sägs vara både naturlig och dessutom nyttigare än smör.

Så här naturligt är det:

Äkta vara - Margarin
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Milda makter! Såg jag rätt...??

Fel inlägg till denna tråd...
jyrki
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Milda makter! Såg jag rätt...??

Jag förstår inte?
han snackar om margarin! inte Ipad eller Phones
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Milda makter! Såg jag rätt...??

Jag tror han bor nära Operakällaren! :D Det är nog hans stamlokus eller kvarterskrog.

Jappe

PS. Jag har inget emot iPaden. Den har många fördelar gentemot androiderna! Som navigator är den oöverträffad, tycker jag.

PS2. SBS? Det kanske beror på att jag börjar få resfeber. Jag ska åka ända till Ludvika i övermorgon. Snart blir väl husbilen fit for fight again å då ska jag söderut igen. Mot Våren!
 
Senast ändrad:
Toppen