• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mikro med grill för inbyggnad?

hgpuke

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Hej!
Den tråd som handlar om mikrovågsugnar är inte längre aktuell (de modeller som diskuteras där finns inte längre på marknaden), så jag startar en ny tråd.

Vi skulle vilja ha en mikro, med grillelement i toppen, som går att bygga in i skåpet ovanför kyl/frys. Detta skåp är ca 48cm brett invändigt. Det verkar som om nästan alla mikrovågsugnar avsedda för inbyggnad är tänkta för ett 60cm standard köksskåp. Jag har iofs hittat EN modell som kan funka, en Dometic MW 13 tror jag den hette. Men finns det verkligen inga fler?

(Att en mikro är avsedd för inbyggnad innebär, eller borde innebära, att dess ventilation/luftflöde är riktat ut från fronten, och att den därmed inte värmer upp luften i skåpet i vilken den är monterad).

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Mikro med grill för inbyggnad?

Två inlägg om att sälja respektive köpa har raderats. Som alla vet är det inte tillåtet att annonsera in de vanliga trådarna. Annonser kan med fördel sättas ut under Annonser som finns i den översta, grå listen på sidan.

//Michael, HBK Web

Toppen