Sv: Midvinter är en mörk tid
Är (nästan alltid) förnöjsam och gillar starkt alla våra 4 svenska helt olika fantastiska utpräglade årstider som var och en har något unikt att erbjuda oss under trivsamma former, även de utanför just husbilssäsongens 7 månader.
Jag är just en "tidsmiljonär som du Bestliner vill eller inte vill bli" men som "tidsmiljonär" måste man för den egna sinnesfridens skull inse/beakta att "gräset inte alltid är grönare på andra sidan";
¤ man får upplevelsevis/per automatik mindre "fri tid" än man vill tro, så t.ex i mitt fall. Jag arbetade tidigare när det begav sig 8-12 tim/dygnet, magert med ledig tid, prestationstryck inkl mycket resor och bokade möten
¤ inte ens tiden för en tidsmiljonär som mig räcker till för allt, jag vill/måste ändå prioritera det jag verkligen vill göra/uppleva, tom mer än tidigare. Detta känns inte onaturligt, map att min totala resterande tidbank minskar med varje år som går
¤ varje tidsbokning som jag trots allt kanske måste göra, utgör ett hinder i/och för mitt välbefinnande och leder till försämring av min "livskvalitete" som begränsas av tidsmåsten och vaneföreställningar
¤ "bara för att jag råkar ha en husbil" så får den inte bli ett måste, att utnyttja pga yttre omständigheter/tryck, ekonomi eller vad det nu kan bero på. Vill absolut inte nyttja den mer än under just de ca 7 månader som jag tycker är trivsamma/behagliga "varma" månaderna.
Jag tyckte t.ex inte om att använda vår båt bland isflaken när det begav sig inte heller MC'en, mm ..... inget nöje då och inte nu (för just oss i vår familj)
¤ tycker dessutom att vinteranvändning kräver ett oproportionellt stort och omfattande underhållsarbete inkl kostnader (i Sverige) i förhållande till vad man kan få ut av den ev och begränsade användningen!
Med detta sagt är jag kanske unik för många(?), men sån är i alla fall jag och min inställning! Jag tror trots allt inte att jag är helt ensam i mina värderingar, betr inställning och husbilsanvändning vintertid i Sverige på saltade skitiga vägar.
Det känns skönt att se fram emot att åter kunna sitta/vistas utanför husbilen under de 7 kommande månaderna och bara njuta av det förändrade naturrummet utanför den trots allt trånga husbilen, värmen, solen och bland andra "likasinnade människor" inte bara för att de råkar ha husbil men det kan ju vara ett +!