• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Midsommarfirande på Gotland

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026
Vi hade glädjen att få närvara vid midsommarfirande på Ställplats Sandkvie på Gotland. Vi hade jättetrevligt med några svenskar och resten gotlänningar.

Lunchen intogs vid långbord i ett strålande sommarväder. Sill och färskpotatis med en. eller möjligen ett par, nubbar till. Efter resning av majstången blev det kaffe med mumsig jordgubbstårta som värdparet bjöd på.

På kvällen fick vi smaka på helstekt lamm, vilket var nåt helt nytt för oss. Spännande!

Delar med mig av några bilder.

Önskar alla en fortsatt skön helg!
Wania

Bilagor

• Sill och nubbe.jpg
    Sill och nubbe.jpg
    1,7 MB · Visningar: 1
  • Vovvarna bekantar sig.jpg
    Vovvarna bekantar sig.jpg
    2,3 MB · Visningar: 2
  • Anders gräver en grop.jpg
    Anders gräver en grop.jpg
    2,7 MB · Visningar: 5
  • Stångresning.jpg
    Stångresning.jpg
    1,6 MB · Visningar: 2
  • Tårtdags.jpg
    Tårtdags.jpg
    2,1 MB · Visningar: 2
F

F.d. 25020

Guest
Sv: Midsommarfirande på Gotland

Vi hade glädjen att få närvara vid midsommarfirande på Ställplats Sandkvie på Gotland. Vi hade jättetrevligt med några svenskar och resten gotlänningar.

Lunchen intogs vid långbord i ett strålande sommarväder. Sill och färskpotatis med en. eller möjligen ett par, nubbar till. Efter resning av majstången blev det kaffe med mumsig jordgubbstårta som värdparet bjöd på.

På kvällen fick vi smaka på helstekt lamm, vilket var nåt helt nytt för oss. Spännande!

Delar med mig av några bilder.

Önskar alla en fortsatt skön helg!

Wania
Jag har för mig att gotlänningen också är svensk. Mvh 220 Sture i Pajala:confused::confused:

F

F.d. 53498

Guest

Tack Åke och Vania.

Visst hade vi det trevligt, och tänk att du fick med mig på bild när jag grävde grop till stången. Många goa människor, många skratt och god mat. Nationalsången och Mats övriga visor,vädret fint, allt som som vanligt. Synd om er som inte firar på Sandkvie, Sveriges bästa ställplats.

Anders

F

F.d. 52919

Guest

Vi har varit vid Sandkvie men föredrar nog platsen nedanför Vuollerim vid den forsande älvkanten av Luleälv, tillsammans med ett tiotal andra husbilar..God fortsättning på firandet hälsar..
Mormor & Morfar

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

Midsommardansen med barnbarnen

Bilagor

• Husbilssäsong 2011 080.jpg
    Husbilssäsong 2011 080.jpg
    689 KB · Visningar: 3
  • Husbilssäsong 2011 084.jpg
    Husbilssäsong 2011 084.jpg
    757,1 KB · Visningar: 2
F

F.d. 25020

Guest

Hur är det med humorn, Sture i Pajala? :twitcy:

Wania
Inget fel på den men det var bara så att när jag gjorde min militärtjänst på Gotland 13 månader 1966-67 så frågade jag en tjej om hon varit till Sverige nån gång, då fick jag en handväska i huvudet o i den fanns en kvarting så jag blev lite omtumlad mm. så efter det så frågade jag aldrig mer om tillhörighet. Mvh 220 Sture i Pajala:wideeyed::wideeyed:

Toppen