• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Midnattsolsrallye!!

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Midnattsolsrallye!!

Håll tummen för "Rally Harry"! Killen är väl 80 år nu och kör fort som fan fortfarande, där finns rutin som mycket få har och bilen han kör går inte av för hackor. Harry var på sin "förra" tid fabriksförare för Svenska Volkswagen och körde VW i skogen och Porche på bana. Han var även en mycket internationellt framgångsrik förare i stora racingtävlingar typ Le Mans, körde i team med Jocke Bonnier bland annat. För tre år sedan så åkte Harry och jag ett par tävlingar ihop i min Cortina historic racer. Harry hade aldrig kört en Cortina tidigare men var ändå inte mer än en knapp sekund efter mina tider per varv. Det säger mycket om vilken härlig kille han är! Han är den enda idrottsmannen i Sverige som har spons av PRO!

F

F.d. 3088

Guest

Kölis vet du vad kör han för bil och vilket nummer, tänkte tipsa om det

F

F.d. 4879

Guest

Tyvärr inte men jag är rätt säker på att det är en Porche 911 -65 GR2. Det enda jag vet är att vi ska träffas den 2/7 och snacka minnen och äta/dricka lite gott, en massa gamla tokiga motorgubbar i Stockholm *L*.

kjelis

HBK Medlem
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2025

Väcker trevliga minnen.

Skulle gärna varit med men får vänta till nästa år...kanske...

Måste köpa tillbaka någon av mina gamla bilar först.

Hälsningar

Melle

Senast ändrad:

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Rally Harry har tyvär kört av och tvingats bryta.
Även 101 Björn larsson som jag åker service åt. På grund av förlorat oljetryck. Så nu är vi publik
Bosse B

F

F.d. 4879

Guest

Bosse B! Shit happens! Tråkigt, hoppas ingen blev skadad?

F

F.d. 7668

Guest

Rally-Harry var duktig på sin tid, men någon internationell racinglegand har han då aldrig varit. Han har heller aldrig tävlat på Le Mans eller i team med Joakim Bonnier. Rätt skall vara rätt!

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021

Vi mötte 139 i Tranås (2 trevliga killar) de tipsade oss om loppet och att de skulle till Motala torg. Vi hade ju barnbarnet Robin med, så det blev att vända och köra till Motala istället för att köra söderut som vi tänkt. Det blev dock en trevlig kväll där med många gamla bilar. Nu är vi tillbaka och hemma i skåne igen.

F

F.d. 856

Guest

Jag har kört service åt nr 5 i regularityklassen. En Volvo PV 444 från 1957.Landets förmodligen äldsta APP-K besiktade rallybil.. Vår service/husbil var en Mclouis 410 från 06 med fiatchassie. Både tävlingsbil och husbil har skött sig under resan.

Är ni intresserade av historiskt rally så kan jag rekomendera Välkommen till Rallyklassikerna en sida som jag är webmaster för.

Mvh Bengan

Toppen