• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Midland olja/försäkring

Carl-Axel

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Läste annonsen om Midland oljan igen.
Frånsett att vi inte ska ha annonser på forumet så är det fortfarande en olja som säljs enligt mitt tycke rätt så dyrt även om dom säljer det med räddningsförsäkring (som dom kallar det).
Men lite fin stillt står det att dom betalar självrisken på en räddningsförsäkring som man redan har köpt-eller borde ha köpt när man behöver nyttja den.
Bättre tycker jag då att man använder sitt ordinarie försäkringsbolag och tar tex OK/Q8 tillägget som täcker detsamma plus en hel del mera.
Skulle vara intressant att höra om någon av våra medlemmar behövt utnyttja erbjudandet och hur det fungerat.
Priset på oljan är ju upp till var och en att betala för men oljan måste förmodligen hällas i motorn av en auktoriserad verkstad.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Midland olja/försäkring

Det är tillåtet för företag att finnas under "Rabatter...." mot att de lämnar rabatt till medlemmarna.

Jag har använt deras olja till våra husbilar under 15 år och är mycket nöjd. Priset är inte dyrare än andra oljor med samma kvalitet.

Har inte själv behövt använda deras självriskeliminering eller motorhaverigarantin, men vet att den har fungerat när andra behövt den.

Det är ingen krav att nyttja deras erbjudande, så det är fritt att använda andra lösningar. :)

Är själv OK-medlem, men vill inte betala en avgift för att få samma självriskeliminering som Midland AB erbjuder gratis.

bernt c

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
6332
Medlemskap
2025

Ska byta olja i mars i Billesholm så det blir Midlands olja, vår Fiat garanti går ut i April så ingen Fiat assistans i Europa bara i Norden. Falck tar över sju hundra om året, bli nog billigare med Midlands. Oljan är inte dyrare änn den Fiat tillhandahåller, tror deras är dyrare.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Det märkliga är att ganska många missar den rabatt som Midland Oil ger. Jag har träffat flera medlemmar i Husbilsklubben som använder denna olja och som missat detta. En enda service gör att medlemskapet i Husbilsklubben går med vinst.
Tack vare Husbilsklubben har jag därför ytterligare en inkomstkälla per år när jag använder Midland Oil. :):):):):)

Nåja... Det är dock inte anledningen till att jag är medlem. Maken till kunskapsdatabas får man leta efter. Oavsett vilken olja man använder.

Mvh MarTom

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Det har varit uppe förut men Midland erbjuder ingen vägassistans.
Det dom erbjuder är att betala självrisken på den försäkring man förhoppningsvis redan har.

Den form av assistans man kan förvänta sig är alltså exakt den som den vanliga försäkringen täcker och ger. Varken mer eller mindre.
Midland betalar endast självrisken..

Det är ju heller inte illa men det är bra om förväntningarna ligger på rätt nivå.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Ja, detta har varit uppe på tapeten förr. Det bästa sättet är att läsa igenom den dokumentation som är förenat med denna olja. Vid ev. oklarheter så kan man kontakta ansvariga på Midland Oil. Då får man svar på hur ex. självriskelimineringen och andra förmåner fungerar.

Mvh MarTom

B Bergman

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025

Det är så också att du måste byta olja och serva bilen varje år om försäkringen ska gälla, även om du inte kör så mycket som fodras eller milantalet för oljebyte behövs.
Bosse

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Gäller väl detsamma för den vanliga försäkringen, samma årsavgift oavsett körsträcka. :)

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Ja det där är ju en annan intressant sak man bör ha koll på.

Kravet att bilen måste servas på en av Midland godkänd verkstad med Midlandolja minst var 12:e månad gäller ju oavsett vad t.ex. Fiats serviceintervall säger eller hur många mil bilen gått under året.
Eftersom det är klart oftare än vad som krävs för dom flesta nyare husbilar och med dagens priser på ett verkstadsbesök behöver man inte vara ett mattesnille för att kunna räkna ut att det kostar en rejäl slant för att få tillgång till självriskelimineringen som Midland erbjuder.
Om man däremot ändå alltid servar bilen på verkstad varje år oavsett mil och om priset på servicen med Midlandolja är konkurrenskraftigt så är det ju givetvis ingen dålig affär.

Som alltid gäller det att läsa igenom vad som verkligen gäller. Reklambladen har ju en förmåga att vara väldigt ”lovande” :)

F

F.d. 52943

Guest

Men du behöver inte byta olja varje år om du inte uppnår servicintervallet.
Bosse
Jag brukar byta olja/ filter inför varje vinteravställning, oavsett hur få mil bilen gått. Byter även på Passaten, allt enl serviceböckernas instruktioner.
Men det kostar en rejäl slant. Jag har i och för sig en kompis som kör mycket, men han byter aldrig olja på gamla bilar. Dom brukar rulla många år ändå.
Man kanske kan nöja sig med vartannat år eller uppnått miltal (och stå ut med passatens serviceindikeringsmeddelande...)
ps ursäkta trådkapningen ds

Toppen