• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

micro som elverk orkar med

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2025
Jag har ett elverk Honda EU 10 I som jag skulle vilja driva en microung med. Men alla micron jag finner har för högt watt tal för att elverket inte får jobba max. Även när micron är märkt med 700 watt är det effekten som den ger inte tar tydligen.
Är det någon som har ett tips på micro.

Lennart

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: micro som elverk orkar med

Hade samma bekymmer som du när jag hade ett Kipor på 1000W. Mikrons startström tydligen för hög. Inga problem sedan jag bytt till ett Honda 20i.
Jag har aldrig sett några mikrougnar på lägre effekt än 700 W, men fungerar det inte med den mikro du har om du undviker att köra på de högsta effektlägena?
aake

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025
Sv: micro som elverk orkar med

Hej Lennart

Vi har också en Honda EU 10 I som klarar min AC som är på 900 Watt men märkligt nog inte kaffekokaren på 350 Watt.!
Blev mäkta förvånad över detta fenomen.
Troligtvis är det strömrusningen i värmetrådarna som orsakar att den snabba säkring i elverket utlöser.
För att använda kaffekokaren måste jag ta hjälp av invertern i husbilen som är på 2 kW, den utlöser inte.

Kontentan av detta, såvida det inte är fel på mitt elverk, är att man inte kan slaviskt avläsa märkeffekten på en el-produkt och likställa den emot den angiven effekten på ett litet elverk.

Hälsningar från den lille elektrikern !
[FONT=&quot] Torbjörn [/FONT]

Toppen