• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Micro 12 v

Stellplatz

HBK Medlem
Inlägg
175
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2024
Hej därute

Någon som vet om det finns en Micro (liten) som går på 12 V /24 V och 240 V, tror långtradarna har sådana! ???:cool:

Stellplatz:confused:
 
F

F.d. 25226

Guest
Sv: Micro 12 v

I en lastbil kan man ha micro den är då på 24V, Har själv haft dessa i mina scania med sk. köksmodul, men då gick motorn på tomgång eftersom strömförbrukning blir hög. Jag tror inte det finns något vettigt i 12V eftersom det krävs hög effekt.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Micro 12 v

Bland annat här hittar du en 12 V-ugn som tidigare ingick i Waecos sortiment: Solartechnik und Windenergie preiswert und gut

24 V-versionen ingår fortfarande i Waecos sortiment: WAECO mobile solutions (klicka på Produkter/Lastbil/Det mobila köket).

Observera att strömförbrukningen är 65 A vid 12 V, så det krävs stort batteri och grova kablar.

Lägg också märke till priset: Ca 5 000 kronor för 12 V-versionen och 9 000 för 24 V-versionen
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50034

Guest
Sv: Micro 12 v

Hej vi har köpt en vanlig micro 230 volt och ett elverk som jag har byggt in under husbilen.:spinny: Fungerar alltid är aldrig utan ström vilket vi ofta blev när vi hade omformaren från 12 till 230 volt
 
Toppen