• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mercedes SL

J

John P

Guest
Har köpt en sommarbil av fabr. Mercedes. Det finns koder för all extrautrustning, nästan 50 st.
Pratade med en Mercedesverkstad som med Reg nr fick fram alla koder men han hade ingen översättning som visade vad varje kod betyder. varken tyska eller svenska.
Någon som vet var jag skall vända mig.
Tack på förhand
John

J

John P

Guest
Sv: Mercedes SL

Stort tack för hjälpen. Skall hänvisa Mercedesåterförsäljaren till Husbilsklubben. Här finns allt som man behöver veta.
Tack än en gång
John

J

John P

Guest

Stort tack för hjälpen. Skall hänvisa Mercedesåterförsäljaren till Husbilsklubben. Här finns allt som man behöver veta.
Tack än en gång
John
Jag var lite för snabb med att svara.
Utrustningskoderna stämmer inte. Bilen är en SL55AMG. Verkar som att AMG utförandet går efter annan kodning än Mercedes. Någon som vet? Tex finns inte koden för borttagen fartspärr dvs V-max toppfart 320 km.

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag var lite för snabb med att svara.
Utrustningskoderna stämmer inte. Bilen är en SL55AMG. Verkar som att AMG utförandet går efter annan kodning än Mercedes. Någon som vet? Tex finns inte koden för borttagen fartspärr dvs V-max toppfart 320 km.

Finns det fartspärr i den då eller är det bara i vanliga Mercedes som det finns på Audi's S/RS modeller tar man bort den i styrboxen i chipet . .

Toppen