• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mercedes & KCR box ?

F

F.d. 7747

Guest
Hej alla ni som har eller har haft en Mercedes 412 TD 122 hästare med KCR box skulle vara glad om ni ville delge mig era erfarenheter av detta .
Går och funderar över om jag ska skaffa en box innan vinterns Spanien resa , ni som provat vet och känner till , tycker ni att det är värt slantarna låta montera in en ?
Skriv gärna om både negativa och även positiva saker före och efter en ev. instalation .
Vet att det inte rullar allt för många med 412 TD motorn på våra vägar men några borde det ju ändå finnas .
;) Rulla Lungt .

F

F.d. 7747

Guest
Sv: Mercedes & KCR box ?

:rolleyes: Tack för tipset , tyvärr finns inte den box du nämner tillgänglig till Mercedes 412 TD men däremot kan KCR tillhandahålla en som passar !
Ingen fler som har prövat köra med boxen i en gammel merca ?
;)Rulla Lungt .

F

F.d. 5361

Guest

:rolleyes: Tack för tipset , tyvärr finns inte den box du nämner tillgänglig till Mercedes 412 TD men däremot kan KCR tillhandahålla en som passar !
Ingen fler som har prövat köra med boxen i en gammel merca ?
;)Rulla Lungt .

Hur ska funka KCR:n med en motor utan elektonisk bränsleinsprutning :?
Din motor kallas OM602 DE 29 LA och det är en helt mekanisk motor
utan CDI / Common-Rail

Jag tror inta att du finns nån med chippad OM602

Mvh.

Norbert

F

F.d. 24416

Guest

Fråga Ferrita i Köping om optimering, för ett par år sedan satte dom in en box på min 312 D, troligtvis samma motor. från 122 till 147 hk, på köpet fick man en tvåårig motor- och växellådgaranti trots att bilen är 10 år. Värt varenda öre! helt annat vridmoment.

F

F.d. 7747

Guest

:rolleyes: Tack för tipset , kollade upp med KCR idag och dom har boxar som passar .
Kul att höra att du tycker det var värt pengarna , får nog beställa hem en , känner att jag skulle vilja få ut lite mer vrid ur motorn .
;)Rulla Lungt .
Fråga Ferrita i Köping om optimering, för ett par år sedan satte dom in en box på min 312 D, troligtvis samma motor. från 122 till 147 hk, på köpet fick man en tvåårig motor- och växellådgaranti trots att bilen är 10 år. Värt varenda öre! helt annat vridmoment.

Toppen