• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mentorverksamhet

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Som nämnt tidigare väntar vi på vår fösta husbil i mars och vi har tidigare erfarenhet av husvagn men det är många år sedan och det är inte det samma som husbil 2013.

Vi önskar mentor och har förstått att mentorverksamhet ev. är på G men vi vet inte när och vårt behov är verkligen på G.

Många är mycket positiva och det är roligt att läsa.

Vad väntar en Mentor?

Hur lång behöver en elkabel minst vara?

Efter att ha läst sidor här under några månader kan svar som "så den räcker" eller liknande dyka upp.

Likaså undrar vi om kortaste längd för vattenslang, plast eller gummi osv. Att den ska nå till kranen är kanske inte svaret vi söker.

Elverk, tv i husbilen - hemma och i utlandet mm, det kan bli mycket men sannolikt inget konstigt och mentorn kan inte förväntas kunna allt och vi är inte helt okunniga...

Listan på kloka och konstiga frågor kan göras lång och alla dyker inte upp på en gång, det kan gå i vågor. Att vara mentor är inte ett par mail och sedan är det över, det är kanske lite mer.

Nära, geografiskt sett, är inte fel.

I vårt fall bor vi i Helsingborg.

Vi väntar på en plåtis, Globecar.

Finns det någon som inte låtit sig skrämmas av detta så hör av dig!

Fyll gärna på med synpunkter på detta, vad förväntas av mentorn och av den som söker mentor.

Vänliga hälsningar

Lars-Åke

Senast ändrad:

Monaco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025
Sv: Mentorverksamhet

mentor? men är det så att du har frågor och jag kan hjälpa till så är du välkommen att höra av dig. Vi har en jänkare och fricampar ibland står ofta på campingar och ibland på ställplatser, har ingen direkt koll på alla ställplatser man pratar om men kanske kan hjälpa till med en del praktiska frågor.

karin

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hej

Kul med ny bil!
Svar finns på forumet gällande en hel del av enskilda tekniska frågor...

Personligen ser jag en "mentor" som en som kan bistå rent praktiskt och som bollplank.
Hjälp igång, allmänna tips som leder till beslut i var och ens enskilda behov.

Hoppas att ni får kontakt med någon i er närhet och att ni kommer igång
på bästa vis enl. era egna behov & premisser.

Vänl. Magnus

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Vi tackar för svaren. Det mesta går säkert att lösa vi mail och telefonsamtal men hoppas dock på någon som finns lite närmre.

L-Å

H

hianders

Guest

Styrelsen arbetar med denna fråga efter ett förslag från mig om Mentorskap.

Vill du veta vilka som bor i din närhet så gå in under Sök medlem (till höger i listen) och under Hemvist söker du på Ex vis Helsingborg. Glöm inte att trycka på Sök nu längst ner på den sidan.

Lycka till!!

fru hianders/Inger

Toppen