• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Melodikrysset

F

F.d. 55451

Guest
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest
Sv: Melodikrysset

Hej Bredo! Vi såg att du var inne hos Melodikryssgänget på chatten i lördags och hoppas du fick se hur roligt vi har när vi löser detta kryss. Sveriges Radio P 4 Melodikrysset varje lördag 10.03. Vi brukar vara mellan 12 - 18 personer som är inloggade på chatten och vi brukar kalla detta för "världens snabbaste timme"!! Tänk vilka kompisar man fått genom detta Melodikryss-chattande.

Välkommen in igen Bredomobil - hoppas du kan få in SR P4 i Danmark. Melodierna som spelas känner du också säkert igen. Inte bara svenska.

fru hianders/Inger
:yes:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest

Det är inte första gången jag är i chatten när melodikryssen har börjat - kanske du kommer ihåg.;)

Svenskarna kommer inte tillåtas fortsätta att vara mystisk och främmande för mig.:)

Lärande ingår plus och minus - det ger relief djup.

F

F.d. 55451

Guest

Nu är jag redo att lyssna.
Den muntliga språket är mer öron än det skrivna för ögonen.
Med kreativa förmågan att hjälpa på vägen.
Jag är beredd på radio (via en bärbar dator) och HBK chatt.
Allt mobila bredband i husbil.
:)

F

F.d. 55451

Guest

Har just kollad ~3 sekunder skillnad P4 Sverige och P4 Danmark.
;)

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Sitter just nu i husbilen i Fredriksberg - Säfsen. Det ligger mellan Lesjöfors och Ludvika. Efter krysset, som vi givetvis är med och löser, så drar vi vidare till Söderbärke. (ligger mellan Ludvika och Fagersta).

Vi möts på chatten om en kvart:D

H

hianders

Guest

Sitter hemma i Korskrogen och är barnvakt till lille Lukas 3,5 år som sitter vid andra datorn och spelar ett litet sagospel. Hoppas mormor får lyssna ifred nu annars får morfar vara jourbarnvakt.

Väl mött om en stund på krysset!

Inger/fru hianders

Linnéa & Eide

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
275
Medlemskap
2024

Melodikrysset brukar vara en höjdpunkt på lördagförmiddagarna. Idag hade Lisa Syrén och Anders Eldeman bytt plats för en dag. Lisa ledde alltså melodikrysset och det var inte lyckat. Men nästa lördag är Eldeman tillbaka och det är vi glada för.
Linnéa

Toppen