• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemskap

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.201
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
På den tiden hängde man faktiskt mer i Vass´na å först för en fika på Corneheds konditori
och sen spana in "kvällslivet" på Storgatan och kring Stora Torget med fri parkering.
De va´ tider de..
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Min gamla husbil har en tidigare ägare i Motala som jag inte hittat.
Tycker att Motala är en fin sommarstad och har återkommit dit både med och utan husbil, är det varmt på sommaren påminner det mycket om spanien eller liknande i varamon. På något sätt har det aldrig blivit så populärt som det förtjänar verkar inte som folk känner till att det finns en strand som slår det mesta inom korthåll. Och med riktigt rent vatten.

Jag var på Varamon i somras, "proppfullt" på beachen, som vilken spansk turistplaya som helst, var svårt att uppfatta att vi var i en pandemi då.
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Dobro dosao Zlatko, inte för att jag har någon anknytning till Motala men tycker att du ofta har bra inlägg och bra tips på resfrågor i de forumen jag stött på dig på
MVH
Marijana
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Välkommen!
Kommer ihåg dig från Electrolux när du jobbade på dörrskummningen.
Jobbade efter skolan innan jag skulle in i lumpen men det blev 10 år (1972-1982).
Började på kylbanorna men slutade som kontrollchef.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Välkommen!
Kommer ihåg dig från Electrolux när du jobbade på dörrskummningen.
Jobbade efter skolan innan jag skulle in i lumpen men det blev 10 år (1972-1982).
Började på kylbanorna men slutade som kontrollchef.
Tack..efter dörrar har jag varit på emaljen och hade pulveremaljeringen som huvudsysselsättning till 2005 då jag slutade .
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jag säger bara: Stockholm- Motala. Stockholm- Motala.
För övrigt har jag bara kört igenom Motala några gånger förr i tiden . Borde tydligen ha stannat... får jag veta nu.
Det var bättre förr när det var sämre.
 
Toppen