• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Medlemsfundering

F

F.d. 29911

Guest
När vi gick med i Husbilsklubben så trodde vi att skulle komma in i en demenskap för Husbilägare ! Tyvärr så tycker jag att det allt för ofta klagas hit och dit , till och med på HBK,are. Är det inte friheten man eftersträvar ! att själv välja vart man vill stanna om det är en Campingplats eller Ställplats eller vad vi kallar Vildcamping . Vi står en stor del på Campingar men en del på Ställplatser också . Detta är Vårt val . Påtryckningar i alla riktningar förstör på sikt sammanhållningen i Husbilsklubben !
Vänliga hälsningar från en (ännu) medlem
HBK 5081
G Janneby

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsfundering

En klubb med över 11000 registrerade nummer och kanske finns det 2 människor bakom varje nummer är nog svår att få lika tänkande eller solidarisk, vi är av samma skrot och korn och en en del kan inte knipa igen när en tanke kommer upp, är nog nått vi får leva med eller så får vi sluta läsa trådarna här.
Inget att bry sig om! Jag campar där lusten faller på=camping, ställplats, fri camping och även på min tomt!

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Min uppfattning om detta forum är att det är ett forum för bl.a diskussioner rörande olika ämnen. Att sedan alla inte drar åt samma håll är ju normalt eftersom man har olika uppfattningar om saker & ting. Ibland blir debatten hätskare än nödvändigt vilket är tråkigt. Ur alla dessa diskussioner kommer alltid något gott fram & forumet fyller sin funktion. Man får massor av information & lär sig mycket eftersom denna kunskapsbank är enorm, för att inte tala om hjälpsamheten när någon dryftar ett problem. Kort sagt, man får nog inse att vi är många olika själar vandrande i vår herres hage.

Bennie:)

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Åsiktsfrihet och yttrandefrihet råder inom ramen för forumregler. Det finns inte bara husbilsåkare här. Bland de jag känner till så finns här folk från kommuner, turistnäring, företag mm som egentligen inte vet vad husbilsåkandet innebär. Vidare finns här ett och annat av Aschbergs troll.

På sikt kanske folk lär sig vad husbilsåkande är och därefter försöker anpassa sitt utbud så det blir attraktivt för oss. Hav tålamod - "Rom byggdes inte på en dag."

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Åsiktsfrihet och yttrandefrihet råder inom ramen för forumregler. Det finns inte bara husbilsåkare här. Bland de jag känner till så finns här folk från kommuner, turistnäring, företag mm som egentligen inte vet vad husbilsåkandet innebär. Vidare finns här ett och annat av Aschbergs troll.

På sikt kanske folk lär sig vad husbilsåkande är och därefter försöker anpassa sitt utbud så det blir attraktivt för oss. Hav tålamod - "Rom byggdes inte på en dag."

Bra inlägg, det säger allt.

Bennie

Toppen