• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemmar i nummerordning

Jörgen

HBK Medlem
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2025
finns det något sätt att få fram medlemmar i nummerordning?
Inte flest inlägg, störst bäst eller vackrast. Bara rakt upp och ner medlemsnummer.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Skulle också vilja ha den ordningen när man kollar vilka som är on line

F

F.d. 4220

Guest
Att lägga flera tusen på att få en funktion som få behöver och som i förlängningen försvårar uppgraderingar, tycker inte jag är väl spenderade medlemsavgifter. Men det är min personliga åsikt.

F

F.d. 4220

Guest
Jag tycker det redan nu är för öppet.
Det behövs inte göras lättare att hitta medlemmar
Jag förstår vad du menar. Men det är bara medlemmar som kan söka och se info om andra medlemmar. Så det är inte riktigt så öppet som det känns när man är medlem.

F

F.d. 4220

Guest
Nånstans runt där. Vad tycker du vi bör dölja mer? Vi är öppna för förslag. Det är alltid en avvägning mellan vad som är praktiskt och vettigt.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Jag tycker det redan nu är för öppet.
Det behövs inte göras lättare att hitta medlemmar.

Det var värre för några år sedan, då kunde man ladda ner alla medlemmars alla uppgifter, vilket också gjordes och spreds till företag som ville sälja sina produkter. "Alla uppgifter var väll att ta i, skostorlek, längd och kontouppgifter fanns inte tillgängligt";)

Så det har blivit mycket bättre!

Personligen hade jag tyckt att användarnamn och ort hade räckt även om det också kan avslöja för mycket.
På forumet skrivs ofta när någon lämnar sin bostad för att resa med husbilen, rent teoretiskt skulle det kunna vara en signal till inbrottstjuvar.
Med 15000 medlemmar så finns det alla sorters människor och det är ju inte jättedyrt att bli medlem för att komma åt befintliga uppgifter!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Hvor grensen går før det blir problemer med GDPR lovverket kan være litt utydelig, en sak er ved manuell søking - noe helt annet med systematiske lister. Og med antall medlemmer så vil en liste med alle bli lang, selv om en kun tar med medlemsnummer, brukernamn, namn og kommune.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag tycker att det skall visas så lite som möjligt.
Det räcker med användarnamn.
Jag ser inget legitimt behov (nyfikenhet räknas inte) till att visa mer info än användarnamn.

Om någon vill dela var den bor, avatar/bild, husbilsmodell osv, så är det fritt att göra så i sin profil.
Då kan man välja att vara närvarande med endast sitt användarnamn, eller visa "rubbet".

Toppen