• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Medlem bara 1 år.

I

Iveco 35

Guest
Jag har funderat över varför många medlemmar lämnar Hbk. bara efter ett år. Kan det vara så att priset 200kr är billigt för att komma över all den info som finns inom klubben. Kan det också vara så att vissa tycker att man kan offra 200 spänn för att kunna komma in och ställa till förtret och ovänskap det finns säkert fler aspekter på detta men jag nöjer mig med detta. Detta var mina funderingar vad är era.:confused: Mvh. Olle.

• Gilla
Reaktioner: Ami
F

F.d. 58815

Guest
Sv: Medlem bara 1 år.

Hej

För några år sen så blev jag medlem "bara för ett år". Vi stod då i valet och kvalet mellan husvagn och husbil och tyckte då att det var kul/nyttigt att läsa andras synpunkter på hb.ägandet. Det blev sedan en husvagn och vi gick ur klubben. Nu när vi köpt en husbil så gick vi givetvis tillbaka till HBK :) Tror det är många som går i drömmarnas värld, och vad är då bättre än att gå med i en "forumklubb" typ HBK:s

Kjelle

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Det finns de som går med i klubben bara för att komma över adresser och tips om och till ställplatser.
För 200 kronor är ju det rätt billigt och den informationen räcker för dem.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Hej!

Har jag missat nåt? :confused:

Är inte medlemsavgiften 100:-

Eller har den höjts?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hasse. første året betalte også du 200 kr - 100 for velkomstpakken og 100 for første året. Deretter er det 100 i året. De som hopper av og kommer tilbake etter et år eller 2 betaler på nytt for en velkomstpakke :D

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Hej!

Har varit medlem i 6 år...och hade väl glömt bort det! ;)

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Som ganska ny medlem kan jag ju bara uttala mina egna tankar och funderingar..
Jag känner att det är för mycket tjafs och att det är en ganska liten klick som står för det hela. Samt en del läser bibeln på djävulens vis..

Jag vet mycket väl att man inte behöver läsa om det, men det genomsyrar tråd efter tråd med bitter ton och mindre bra uppförande. Detta gör att jag personligen är tveksam till HBK. Det finns ljuspunkter och några få som skriver intressanta och positiva saker som gör mig glad.

Men när tråd efter tråd kantrar i bittra inlägg mm så känns det inte kul. Tänk om alla dessa bittra besserwissrar kunde starta ett eget forum i typ med " vi som vet o kan allt bättre än ni andra" så kan dom låta oss andra prata om husbilar och teknik därtill i lugn o ro.

Med hopp om bättring för oss som inte är intresserade av att vara bittra o tråkiga..

/Freddy

F

F.d. 8325

Guest

Jag är en av dem nybörjare som betalat medlemsavgift för att komma åt viktigt information på HBK
och inte i första hand för att stödja klubben på något sätt......jag gick även inte med här för att få nya vänner, har ständigt dåligt samvete för att jag inte hinner med att underhålla vänskapen på de vänner jag redan har.
Även om man med tiden skulle kunna byta ut en och annan

Och eftersom avgiften inte förbinder mig att känna lojalitet till klubben som nybörjare......så får klimatet på forumet avgöra om jag är kvar efter 1 år.

200:- kan vara en förmögenhet för vissa, medans för andra är det "snuspengar".....men med tanke på att man har betalat flera hundra tusen för en husbil, eller att någon annan är i färd med att lätta den "feta" plånboken. Så tror jag ingen kalkylerar med denna avgift för att komma åt info......

mvh Stig

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58583

Guest

Håller med dej till punkt och pricka Dj Freddy
Som tur är finns det några som har bra synpunkter.

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2025

Om alla med negativ inställning höll sig till gnälltråden så skulle det ev. Rensa bort onödigt gnäll i övriga trådar, och kanske de skulle ge oss fler medlemmar?

F

F.d. 55557

Guest

Vi är nya här och har enbart gått med för att träffa nya härliga husbilsvänner.
Kan hålla med att det knälls lite mycket här!!!

F

F.d. 53012

Guest

Varit medlem sedan 2008 med tips från en annan medlem men blev varnad att inte diskutera i trådar där det sker stora meningsskiljaktigliheter vilket verkar stämma.
Sen tycker jag att efter ett antal år kan man innehållet i trådarna och det tillför inte mig så mycket nytt numer och har man någon information är det alltid någon som slår ner på det därför tystnar man efter en tid och bara läser inlägg. Priset på 100:- är inget att snacka om. Däremot har vi inte köpt husbil för att åka på träffar men träffar man på någon vid ett stopp så är det trevligt. Gnäll är det alltid i alla forum med den anonymitet som forum är med det skrivna ordet.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

De som hör av sig har oftast sålt sin husbil och övergått till något annat fritidsnöje eller tvingats sluta med husbil pga hälsan.

I HBK förnyade inte knappt 15% vid årsskiftet och denna siffra har nu sjunkit till 12% eftersom många upptäcker att de glömt förnya när de ska ta ut sin husbil.

Av dessa 12% var det 4% som enbart hade varit med i 1 år och det är ingen anmärkningsvärd siffra utan ett lågt utfall.

De som leder ideella föreningar är väl medvetna om att 20-30% ofta försvinner vid årsskiften men beroende på typ av förening så återkommer många.

Om ni är medlemmar i andra klubbar kunde det ju vara intressant att jämföra hur deras siffror mäter sig mot våra.

F

F.d. 1565

Guest

Som ganska ny medlem kan jag ju bara uttala mina egna tankar och funderingar..
Jag känner att det är för mycket tjafs och att det är en ganska liten klick som står för det hela. Samt en del läser bibeln på djävulens vis..

Jag vet mycket väl att man inte behöver läsa om det, men det genomsyrar tråd efter tråd med bitter ton och mindre bra uppförande. Detta gör att jag personligen är tveksam till HBK. Det finns ljuspunkter och några få som skriver intressanta och positiva saker som gör mig glad.

Men när tråd efter tråd kantrar i bittra inlägg mm så känns det inte kul. Tänk om alla dessa bittra besserwissrar kunde starta ett eget forum i typ med " vi som vet o kan allt bättre än ni andra" så kan dom låta oss andra prata om husbilar och teknik därtill i lugn o ro.

Med hopp om bättring för oss som inte är intresserade av att vara bittra o tråkiga..

/Freddy

Huvudet på spiken Freddy!

Är nu medlem för andra gången. Första gången bad jag om att få bli avregistrerad efter en månad ungefär, den här gången tänker jag ge det en chans till.
Tyvärr känner jag att hbk är en klubb för de med flest inlägg, har man som jag endast skrivit ett hundratal så kan man väl ändå inte tas på allvar, eller?
Nej, ta bort antalet inlägg som varje medlem har skrivit.

Toppen