• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Med traktor från München till Nordkap, men hur gick det sedan?

M

Matts Torebring

Guest
På försommaren tankade en en skäggprydd herre före oss på en mack utanför Mullsjö (nära Jönköping). Hans semesterfordon var en Fordson Major jordbrukstraktor á lá 60- tal. Jag fick av damen i kassan veta att han åkt från München på denna traktor och att resans mål var Nordkap. Baktill på traktorn hade han en hemmasnickrad trälåda som han gissningsvis sov i när han blev trött. Jag har svårt att förlåta mig själv att jag inte tog kort på ekipaget. Många av er måste ha sett honom på vägarna i sommar. Finns det någon av er som dessutom fotade honom? Det skulle det vara kul att se och spara. Finns det någon som vet om han nådde målet och tog sig hem igen? Matts Torebring

O

Oskar-543

Guest
Sv: Med traktor från München till Nordkap, men hur gick det sedan?

Her er den ankommet til Nordkap i Sommer den 30 Juni 2010
da vi var der kom den

Erik:twitcy:

Bilagor

• Ferie 2010 Norge 015.JPG
    Ferie 2010 Norge 015.JPG
    1 MB · Visningar: 23
  • Ferie 2010 Norge 014.JPG
    Ferie 2010 Norge 014.JPG
    946 KB · Visningar: 18
Senast redigerad av en moderator:
M

Matts Torebring

Guest

Ett Stort Tack till er som svarat och de fina bilderna. Det var Jättekul att se för en gammal bonddräng. På långt håll är traktorn identisk med Fordson Major. Nu när jag fick se den på andra sidan, ser jag att jag hade fel på traktormärket. Matts Torebring

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Eicher är ett gammalt traktormärke och finns inte längre. Jag försökte att hitta något om den mannen i tyska< tidningar.

Men den artikeln dom hade skrivit, fanns inte längre.

Toppen