• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Med iPhone i svampskogen

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Med iPhone i svampskogen

Prisa till alla er som skickar beskrivningar och bilder till HBK hemsida.
En givande och uppriktiga engagemang från er alla.

Lite extra önskan jag har - sätt in GPS-position i HBK: s Positioning System.
gps.gif

Jag tror att det kan användas enkelt med Android, iPhone, AutoRoute mm - alla med blandade GPS och internet enheter.

Det finns säkert en manual för HBK: s Positioning System.
gps.gif

Att ange positioner för GPS

Så dessutom lovord för HBK-webberne och ledning.

PS. om positionen inte är stor tillämpning i denna tråd - då återigen ett tack som beskrivs i min främre del av svaret.

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Lite extra önskan jag har - sätt in GPS-position i HBK: s Positioning System.
gps.gif

Jag tror att det kan användas enkelt med Android, iPhone, AutoRoute mm - alla med blandade GPS och internet enheter.

Det kan vara en god idé, dock inte i detta fallet. Man vill ju inte avslöja sina svampställen. :D

F

F.d. 2621

Guest

Den där Knarrevik, har jag tänkt många gånger med såväl beundran som ett slags avundsjuka på allt han tycks kunna med sina apparater! Hur hur har han kommit så långt med sina insikter och kunskaper?

Jag gissar, att många med mig gärna skulle skaffa sig dessa nya apparater men som inte gör det för osäkerheten att inte kunna lära sig allt vad de kan för att motivera kostnaderna. Själv är jag mycket tacksam för den hjälp jag nyligen har fått av en kompis att få igång min nya dator med Windows 7. Det var enligt min uppfattning nog så komplicerat!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag gissar, att många med mig gärna skulle skaffa sig dessa nya apparater men som inte gör det för osäkerheten att inte kunna lära sig allt vad de kan för att motivera kostnaderna. Själv är jag mycket tacksam för den hjälp jag nyligen har fått av en kompis att få igång min nya dator med Windows 7. Det var enligt min uppfattning nog så komplicerat!

Eftersom jag är lat av naturen (påstår i alla fall min gamla mamma) så försöker jag göra det lätt för mig. I detta fallet har jag låtit min iPhone och appen Pro HDR göra jobbet. Det enda som jag själv har lagt till är ramen med skuggning som ett macro fixar med ett enda klick i mitt bildprogram.

De så kallade apparna till min iPhone och framför allt iPad sköter numera det mesta jobbet, utan letande på nätet, utan möss, utan navigatorer m.m. En riktig kamera är naturligtvis att föredra men utvecklingen går framåt på det området också.

Det finns idag appar till det mesta, en del riktigt bra, andra riktigt dåliga.

PS! Bilderna ser mycket bättre ut på en iPhone/iPad tack vare bättre skärm än på laptopen.

Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest

Håller med, bilderna gör sig verkligen i paddan.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Mycket snyggt Knarrevik, HDR-tekniken gör sig väldigt bra på gamla röda träbyggnader i den gröna skogen

Toppen