• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

McLouis solcell

Per o Pia

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
41600
Medlemskap
2025
Vår regulator är helt död verkar det som, inga lampor som lyser, laddar inte batterierna. Vi har en McLouis Nevis 75 från 2016. Någon som kan ha en aning om vad som hänt? Finns det någon säkring som jag inte hittat, eller annat tips mottages tacsamt
Per

Sundgren

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2025
Tror att regulatorn har lagt av.
Börja med att mäta direkt på regulatorns in/utgångar. Kolla först ingående spänning från panelen. Mät sedan om och vilken spänning du har ut direkt från regulatorn.
Har själv McLouis och deras orginalregulator är inte den bästa. Bytte min till en Victton.

Per o Pia

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
41600
Medlemskap
2025
Tror att regulatorn har lagt av.
Börja med att mäta direkt på regulatorns in/utgångar. Kolla först ingående spänning från panelen. Mät sedan om och vilken spänning du har ut direkt från regulatorn.
Har själv McLouis och deras orginalregulator är inte den bästa. Bytte min till en Victton.
Tack för svar, är dock inte så vass på elektronik och har ingen möjlighet att mäta, har bara en provlampa med mig, ska dock kolla så mycket jag kan

Toppen