• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mc ställ

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025
Tänker skaffa ett mc ställ till en eu moppe. Stället ska sitta på en Dehleff med dragkrok.
Finns det någon som har någon bra idé, eller att fungerande ställ att sälja?

F

F.d. 25127

Guest
Sv: Mc ställ

Hej
Klarar du axeltrycket bak när du fått på Eu moppen?

Sonny

F

F.d. 53061

Guest

Tänker skaffa ett mc ställ till en eu moppe. Stället ska sitta på en Dehleff med dragkrok.
Finns det någon som har någon bra idé, eller att fungerande ställ att sälja?

5166248791.jpg

MC & moped ställ till din husbil och husvagn
Annonsen finns på blocket under husvagnsannonser sök på mc

Markko.

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Jag har räknat och det borde kunna gå. Men jag vet ju inte hur köregenskaperna kommer att bli. Men det visar sig nog.

F

F.d. 52949

Guest

Hej Matts!
Vi var inne på att montera ett al-ko ställ på våran 880 men försäljaren menade på att det inte var lämligt, för att det kunde bli problem med överhänget när man kör på färjor.
Vågar man fråga vad stället kostade inkl. montering.
mvh Bo-Erik Johansson

M

Matts Torebring

Guest

Hej Matts!
Vi var inne på att montera ett al-ko ställ på våran 880 men försäljaren menade på att det inte var lämligt, för att det kunde bli problem med överhänget när man kör på färjor.
Vågar man fråga vad stället kostade inkl. montering.
mvh Bo-Erik Johansson

Visst vågar jag tala om detta, 19 000:- kostar MC stället inkl moms. Montering ett par tusenlappar till. Det där med färjor har jag svårt att tro på. I värsta fall är det ett par låssprintar att koppla bort hela stället. Enligt detaljbilden AL-KO påverkas inte frihöjden baktill på något sätt. Mvh Matts Torebring

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52949

Guest

Tack Matts för svaret!
Ja då har vi blivit lurade igen.
Vi ville haft det istället för det cykelställ som vi nu har satt dit.
Eftersom cykelstället delvis skymmer backkameran så var vi inne på att istället montera dit rampen istället, då hade vi haft valmöjligheten att antingen ha en motorcykel eller våra cyklar med oss.
Men tydligen ska man inte lita för mycket på vad försäljare kör med för argument.
Mvh Bo-Erik

M

Matts Torebring

Guest

Ja så är det tyvärr, vi blev lurade på att en automatlåda drar flera dl per mil mer i bränsle, när verkligen är helt annorlunda. Vi ville inte heller ha cykelstället på "väggen" baktill.

F

F.d. 52949

Guest

Hej igen!
Lycka nu till med ditt nya ställ och mc.
Vi kommer att följa dina erfarenheter med din nya motorcykel framöver på din mycket fina hemsida som vi ofta läser, så kanske även vi satsar på en ramp framöver
Mvh Bo-Erik:spinny:

M

Matts Torebring

Guest

Hej igen!
Lycka nu till med ditt nya ställ och mc.
Vi kommer att följa dina erfarenheter med din nya motorcykel framöver på din mycket fina hemsida som vi ofta läser, så kanske även vi satsar på en ramp framöver
Mvh Bo-Erik:spinny:

Stort Tack & Bock & Jag återkommer i ämnet! Mvh Matts Torebring

F

F.d. 28368

Guest

Ett alternativ kanske kan vara en hopfällbar mini-motorcykel och ta den i lastutrymmet. Jag har en Honda Dax ST 70 som blir 75-80 cm hög när styre fälls ner. Den är ganska pigg och gör 80 km/h.

Toppen