• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mc Donalds nätverk

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025
Vad kallas Mc Donalds fria nätverk ?
Är det samma i utlandet som i Sverige ?
Lyckades ej koppla upp mig i Tyskland (Level one)

Jojje

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Mc Donalds nätverk

hej
SKRÄP MAT , kanske.
/Vidhem

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vad kallas Mc Donalds fria nätverk ? Är det samma i utlandet som i Sverige ? Lyckades ej koppla upp mig i Tyskland (Level one)
Jojje

Av någon outgrundlig anledning krävs ett T-Mobilekonto eller en kod för att komma åt McDonalds hotspots i Tyskland. Det går tydligen att få koden i kassan om man ber snällt.

I övriga Europa lär det funka bättre, med en wlanförstärkare kan man sitta i husbilen på parkeringen och koppla upp sig. Jag har själv praktiserat det i Frankrike.

F

F.d. 29876

Guest

Av någon outgrundlig anledning krävs ett T-Mobilekonto eller en kod för att komma åt McDonalds hotspots i Tyskland. Det går tydligen att få koden i kassan om man ber snällt.

I övriga Europa lär det funka bättre, med en wlanförstärkare kan man sitta i husbilen på parkeringen och koppla upp sig. Jag har själv praktiserat det i Frankrike.

Hej,

I Tyskland får man gratis uppkoppling en timma om dagen.
För att få ut en kod så måste man ha en telefon med ett tyskt simkort dit koden skickas med SMS.
Simkortet betalar man ca. 10 euro för och normalt finns lite pengar medskickade på kortet.
Koden begär man från datorn. Att få ut koden kostar inget.

(Med McDonalds hjälp lär det gå att få koden att gälla under en längre tid, men det har jag inte brytt mig om. Jag begär istället en ny kod).

Kortet kan ochså användas för att ringa med!

Mvh Bengt

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag har vid några tillfällen i Tyskland använt mig av Mc Donalds fria nätverk utan att jag haft mobiltelefon med.

Man ber någon i personalen ordna koden via sin egen mobiltelefon och det har hittills gått bra.

F

F.d. 52945

Guest

Jag har vid några tillfällen i Tyskland använt mig av Mc Donalds fria nätverk utan att jag haft mobiltelefon med.

Man ber någon i personalen ordna koden via sin egen mobiltelefon och det har hittills gått bra.

Precis, vi fick göra likadant i förra veckan i Tyskland!

Pilot

Toppen