• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MB 508

F

F.d. 6558

Guest
Hejsan!
Har köpt en husbil och varit på semester ,märkte hur trångt det är . Skall bygga om den i vinter hur gör jag och var hittar man delar.

F

F.d. 4879

Guest
Sv: MB 508

Hej Nisse G! Det var inte nån lätt fråga du ställde.. MB 508 är ju en 5 tons lastbil med integrerat skåp med en motor på 80hk (4cyl). Den finns i två chassi längder och dessutom med normal tak eller högtak. Om det är det långa chassit och högtak så är den knappast trång, har haft en sån själv. Vad är det du tycket är för litet, nån bild på bilen kanske?

F

F.d. 4326

Guest

Hej Vi har en 508 men upplever inte den som jättetrång, den är 205m bred ocg 6m lång samt ståhöjd innei. Visst jämför man med husvagnen vi hade tidigare som var 2.23 så skiljer det. Det enda som är trångt i vår är alkoven, men den ska byggas om i höst.

F

F.d. 6558

Guest

Det är klart är man bara två så är det gott om plats, men vi var fyra vuxna så det blev lite trångt . Med all fiskeutrustnig och kläder så är den inte bygget bra.

Toppen