• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MB 410 98hk Automat

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025
Hur är körbarheten för denna kombination med endast 98hk och automat i en helintegrerad bil under 7 meter?
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.174
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: MB 410 98hk Automat

Du får nog inte ha bråttom och hade det varit manuell så hade det varit att föredra för med tanke på vikt , luftmotstånd och försöket att hålla lite fart så kommer den nog växla rätt mycket .
Sen beror det ju lite på cylindervolym och vridmoment för det är ju det som är kraften .

Vad är det för årsmodell ? Kan man montera en box ? common-rail ?
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025
Sv: MB 410 98hk Automat

Du får nog inte ha bråttom och hade det varit manuell så hade det varit att föredra för med tanke på vikt , luftmotstånd och försöket att hålla lite fart så kommer den nog växla rätt mycket .
Sen beror det ju lite på cylindervolym och vridmoment för det är ju det som är kraften .
Vad är det för årsmodell ? Kan man montera en box ? common-rail ?

Jag tror det är en 2,9 liters dieselfemma utan turbo med en radpump och årsmodellen är 89. Kanske man behöver uppgradera lite till turbo med intercoler. Problemet med helintegrerade fordon är väl att det är trångt vid motorarbeten. Ska åka med den en säsong så får man avgöra fortsättningen om hela bilen byts eller om drivlinan modifieras. Mercedes "riktiga" turbo motorer har ju oljekylning av kolvtopparna och dessa går att trimma ganska rejält utan att hållbarheten blir lidande.
 
Toppen