• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Maxxfan

jogge.lindgren

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Trosa
HBK-Nr
35941
Medlemskap
2023
Tjena! Tänkte installera en maxxfan ovanför sängarna. Hur har ni gjort när ni hämtat ström till denna. Ni som installerat en vill säga. Mvh Jörgen.
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Hej, jag monterade bort den gamla "Fantastic-fläkten" och borrade ett litet hål längs med takskivan (i isoleringen) in i garderoben.
Dit drog jag matningen och en kabel till en strömbrytareför att stänga av hissmotorn.
Nu kan jag köra den nya fläkten i autoläge utan att luckan öppnar och stänger ideligen (den är ju inte direkt tystlåten).
/Lycka till!
 

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Tjena! Tänkte installera en maxxfan ovanför sängarna. Hur har ni gjort när ni hämtat ström till denna. Ni som installerat en vill säga. Mvh Jörgen.
Vi satte vår maxxfan i köksdelen. En koll före där jag tog bort innerdelen till gamla takluckan visade att där fanns ett rektangulärt "rör" som ledde in i garderoben & där kunde jag knåpa ihop så jag fick ström. Funkar perfekt!
 
Toppen