• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mattsats bodel

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Är det någon i klubben som vet var man kan köpa färdiga kantsydda matter till bodelen Adriatic 650 2008

Greger Astrid
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Mattsats bodel

Hos din återförsäljare.Vi fick våra med när vi köpte vår bil.
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Mattsats bodel

Vi har annons under Annonstorget gällande mattor t Izola 2006. Vet inte om måtten stämmer på 650 SP men det var också vinkelkök och dubbelbädd.

fru hianders/Inger
 
Senast redigerad av en moderator:
S

suneAl

Guest
Sv: Mattsats bodel

Greger & Astrid

Fråga Svenska Dynor i Flarken.

De är ju näst gårds.

Häls 571
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Mattsats bodel

Vi mallade av bilens golv med ett papper och sedan lät vi vår lokale matthandlare skära till och langetera en heltäckningsmatta som vi valde ut, fungerar perfekt.

Mvh

Bosse
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Mattsats bodel

Vi har beställt mattor från Storebro http://www.husbilsklubben.se/forums/t21683/

Vi har kollat på mattor hos lokala matthandlare men inte hittat nån som verkade bra.
Storebros matta är samma som ligger i Storebrobåtarna. Priset är 350 kr/m2 och langettering 50 kr/m
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Mattsats bodel

Vi bor nästan granne med Storebro så vi har samma matta som Angan.
Jätteskön matta men den har en nackdel, den får inte bli fuktig på undersidan för då fastnar den på underlaget. Av den anledningen har vi inte samma matta i toalettutrymmet som kan bli lite vått när man duschar mm.
Bilder finns på annan plats här på forumet.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Mattsats bodel

Precis... därför avslutade jag mattan vid toadörren. Vill man ha matta i toa/dusch finns andra typer av matta för det ändamålet.
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Mattsats bodel

Vi mallade upp hela golvet (inkl in i toarummet - duschen har dörr och tröskel) och köpte en båtmatta som inte behöver langetteras (och som rimligtvis bör fixa ev fuktighet). Genom att lägga in en hel del så slipper vi skarvar som kan glipa osv. Det blev en skön, robust matta att gå på - inte minst ljuddämpande!
/Boo
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Mattsats bodel

Hej!

Vi köpte en polyamid ryamatta, tillverkad av VM-Carpet i Finland (VM-Carpet - Bolaget) till vår Adriatik Coral S 650 SP -08 som även har elektrisk golvvärme.
Mattan är antistatiskt och smutsavstötande (sägs vara mycket lämplig för dem som har husdjur, då hår från djurpälsar tydligen ej fastnar i mattan).
Botten är halkfria EVAPOLYTEX, som ger en mjukare känsla och blir stadigare. Mattan hålls väl på plats vid varje steg. Bottenmaterialet passar alla golvmaterial även till värmegolv och lämnar inga avtryck på golvet, är luktfritt och återvinningsbart.
Mattan kan skäras till med mattkniv och behöver inte langetteras. Om den skarvas behöver den inte heller tejpas då bottenmaterialet gör att skarvarna blir helt osynliga och ligger dikt an mot varann utan att spreta eller röra på sig.
Enda aber är att mattan har ett högt kvadratmeterpris, men har man råd med husbil tycker vi att man även bör ta sig råd att utrusta den för den komfort man önskar sig.

Hälsningar
Kjell
 
F

F.d. 6530

Guest
Sv: Mattsats bodel

Hej alla som söker mattor till husbilen, det finns en matta på bauhaus o hornbach som fyller alla krav som Mona o Kjell beskriver i förra inlägget. Det är ett mellanting mellan nålfilt o heltäck, o en mycket kort lugg, väger nästan inget o ligger perfekt på golvet. Har själv delat upp mitt golv i tre sektioner. Jag har även annvänt denna matta när jag byggde husbilar o klädde in genomgångarna mellan bodel o hytt. Kostnad c:a 60 kr kvm. Mvh Golvläggarn Nilsman
 
Toppen