• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mattor

F

F.d. 29868

Guest
Var idag och skulle hämta mattor till nya husbilen, Nu hade bara mattan till framdelen kommit. Passformen var under all kritik, felade ca. 20 cm minst på båda sidorna. Men enligt killen på lagret så fanns det bara en modell. Jag har en helintrigerad Bustner Viseo med Fiat Chassi - 09.Undrar nu om det är någon som har mattor till liknande modell och som har samma dåliga erfarenhet. Skall bli intressant och se om mattorna till bodelen passar lika dåligt. Mattorna kostar ju nästan 5000:-.

Roland
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Mattor

Var idag och skulle hämta mattor till nya husbilen, Nu hade bara mattan till framdelen kommit. Passformen var under all kritik, felade ca. 20 cm minst på båda sidorna. Men enligt killen på lagret så fanns det bara en modell. Jag har en helintrigerad Bustner Viseo med Fiat Chassi - 09.Undrar nu om det är någon som har mattor till liknande modell och som har samma dåliga erfarenhet. Skall bli intressant och se om mattorna till bodelen passar lika dåligt. Mattorna kostar ju nästan 5000:-.

Roland
Tråkigt att höra men det var vad min leverantör av Mc Louis sade när jag ville köpa att det är dålig passform och billigt är det inte heller. Men jag gjorde egna mallar och lät langetera runt det som jag skar till efter att lagt ut tidningar och klippt efter dom och sen överfört det till matta som jag beställde av samma som langeterade runt kanterna resultater blev grymt bra kostnad 2.400:- med allt. Eget krypande tog ca 4 timmar med tillskärningen. Skar till så dom var lätta att ta ut blev tre delar sovrum kök och sittgrupp.
Bildelen bjöd tillverkaren på och det var mycket bra passform för FIAT 250, plus instegsmatta vid trappa in i bilen, två steg.
 
Senast redigerad av en moderator:
J

Jarn

Guest
Sv: Mattor

Jag köpte original mattsats til min helintegrerade Hymer -08.
De hade mycket bra passform både till bil och bodel.
Listpris var runt 4.000:-

Att sedan frun inte tyckte att vi skulle ha mattor, var ju en annan sak..

Är därför till salu, oanvända.
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Mattor

Till vår Hobby 750 medföljde mattor med erbarmlig dålig passform. Vi vill använda mattor för att våra hundar inte skall repa golvet. Att mattorna följde med innebär givetvis att vi har betalat dom i priset på bilen. Vi vill inte betala för något som inte fungerar på avsett sätt. Vår säljare höll med om att dom var bedrövliga och vi fick lämna in bilen till en mattläggare som som har skurit till och langetterat en heltäckningsmatta med perfekt passform. Mattan är i tre delar som är lätta att ta ut. Jag tror att allt ihop kostade ca 6500kr.

Heders åt en sådan säljare, sträck på dig Per.
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Mattor

När vi köpte vår Hymer Carado i Ängelholm, fick vi tips ,att man kunde åka till mattaffärer som handlar med mattor, och till vår husbil kostade dom 1800.-.
Matthandlaren tog mått den ena dagen,dagen efter var mattorna färdiga att hämta,och passformen var 100%.

Vänligen Ingrid o Stig
 
Toppen