• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Matlagning utomhus

F

F.d. 25911

Guest
Hej Husbilsklubben,

Jag är relativt ny både med husbil och här på klubben. Jag och min sambo tänker oss en längre resa i Europa med start nu i sommar. Kommer använda både blogg och Facebook (bobilen) för att kommunicera med omvärlden, ställa frågor om ställplatser och annat som kräver mer erfarenhet än vad vi har. Men en av de viktigaste frågorna tänkte jag skulle få ta upp här på klubben, GRILLAR/matlagning utomhus.

Jag har försökt att läsa alla trådar här som behandlar detta men det kommer nya produkter och de flesta verkar landa i en Vidar eller annan variant som inte riktig är vad jag är ute efter.

Jag tänker mig en "kockmysig", bra höjd, gasoldriven, smidig, grill med möjlighet till grillyta och wok eller paellaaktig panna för att kunna grilla, steka, göra grytor och annat utomhus.

Jag har fastnat för nedan, någon med erfarenhet av den eller liknande för användning i husbilen?
 

Bilagor

  • grill.jpg
    grill.jpg
    34,2 KB · Visningar: 14
F

F.d. 25911

Guest
Sv: Matlagning utomhus

Kockmysigt är ett nytt ord som jag gillar, att matlagningen blir kockmysig är kanske det viktigaste på hela vår resa. Jag har landat i tre riktigt kockmysiga grill/wok/ugn/stek/kok/paella tingestar:
---------------------------------------

Cadac, Carri Chef DeLuxe, större, tyngre, klumpigare men ser verkligen
kockmysig ut:
http://www.amazon.co.uk/Cadac-Carri-Chef-Deluxe-BBQ/dp/B000NBBMTO
---------------------------------------

Cadac, Safari Chef, liten, smidig och bra omdöme här på klubben:
Cadac Gasolgrill Safari Chef - Grillar & Eldkorgar | Buildor.se
---------------------------------------

Och den ovanför som ser stiligt kockmysig ut:
Portables Set Nr. 1 komplett inkl. Grillplatte Ø 42 cm, Gasgrills, Paella-Grills, Paella-Pfannen, Gusseisenkuss u
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.855
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Matlagning utomhus

De större grillarna verkar sakna riktigt grillgaller, bara räfflad stekhäll? :wideeyed:
 
F

F.d. 25911

Guest
Sv: Matlagning utomhus

Jag kikade på den där Cramervarianten tidigare och var precis på gång att köpa men ångrade mig i sista stund.

Master vad du tjorvade till det för mig, jag var ju nästan klar i beslut :) Muurikka, jag gillar både märket, butiken och känslan det ger.

Finns det inte ett galler borde man kunna köpa till ett. Kanske till och med bättre med ett fristående.

//Tack för svar - dålig på beslut men snart är det viktigaste taget, så :)
 
Toppen