• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Masatäcket

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Mailade Huhtalo i Finland förra veckan och beställde ett sommartäcke. Ringde idag och kollade med dom. De håller på att sy det nu. Det kommer nästa vecka. Snart dax att ta ut nybilen på vårtur. Längtar...

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: Masatäcket

Besökte Matti Huhtalo alldeles nyss i ett ärende om ett husbilstäcke.
Han var i full gång med att sy upp lager av täcken inför kommande mässor i Norge, Sverige och Finland.
Närmast på programmet stod ELMIA där han skall både förevisa och sälja sina täcken samt ge tips och råd och svara på frågor.
Han skulle stå utomhus i år och om jag kommer ihåg rätt var det alldeles i närheten av Sportsbaren. Har för mig att hans utställningsplats hette U01:07.
//Kjell

lasse&lotta

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3322
Medlemskap
2025

Hej!
Vi har ett av deras täcken och det är jättebra.
Att beställa täcket var enkelt och täcket var snabbt levererat.
MEN nu har flera av plastkrokarna gått sönder och vi har mailat massor med gånger till dom och försökt få köpa nya krokar eller åtminstone få veta vart de köper sina så vi kan vända oss dit,men inte fått något svar överhuvudtaget.
Någon som vet hur man bär sig åt för att få kontakt med dom?
Eller om någon vet vart man kan köpa nya krokar?

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

lasse&lotta!
Jag fixar kontakten med Matti och ber honom skicka Er nya krokar.
Trevlig Helg!
//Kjell

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Jag har beställt vintertäcket i dagarna.
Tidigare har vi sommartäcket, som räcker långt, åtminstone ned till -10
Det är bra kvalitet på deras täcken. Sämre är det nog med e-post, vad jag förstår:D

Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Kontaktade Matti. Han hade skickat sju krokar till någon som mejlat om dessa då han varit på semester. Skulle kolla om det var till Er, lasse o lotta.
Om inte, så lovade han skicka krokar till Er. Jag sökte upp Er adress och gav den till honom. Hur många krokar behöver Ni?

Ditt täcke, Esbjörn, hade han postat i fredags. Han berättade att han numer syr in ett gummiband i överkant av täcket på täcken till plåtisar och helintegrerade bilar så att det skall ligga på plats, än bättre än tidigare.

Hoppas Ni får Era leveranser av både krokar och täcken inom en snar framtid!
//Kjell

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Tack Kjell! Mejlade på måndagen, alltså mindre än en veckas leveranstid. Bra fart på symaskinen:D

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Postens tranport tog från fredag till onsdag genom hela landet.
Har provat vintertäcket idag. Det sitter som skräddarsytt. Mycket bra passform.
Resåren ovanför vindrutan är en bra grej.
Kändes också lättare att packa samman i påsen jämfört med sommartäcket som vi har tidigare, kanske fler pyshål i sömmarna.

Toppen