• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Marstrand + räkor ?

J

Jarn

Guest
Som Malmöbo har vi genom åren oftast kört söderut, så jag vill därför ha lite tips från er som vet.
Vi planerar att långhelgen vid Nationaldagen 6 juni, köra till Marstrand.
Har hittat en stellplats här på forumet vid en P-plats vid Mjölkekilen.
Är det lugnt o bra att stå där över natten? Lagom bra promenad till centrum?

När man är där vill man ju också passa på att njuta av färska räkor. Finns det att köpa i Marstrand en helgdag, eller kan man köpa det på vägen i Göteborg t.ex. Feskekörkan eller Nordstan. Eller kanske det finns i Kungälv?

Såg att kronprinsessan också skall dit, men hon kommer på förmiddagen, så vi tänkte komma på eftermiddagen, så slipper man hamna mitt i det ståhejet som kan uppstå då.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Marstrand + räkor ?

Om ni är ganska tidigt ute på lördagen (=före klockan 12) så kan ni säkert köpa räkor i fiskvagnen på Selma Lagerlöfs torg i Kärra. Ni passerar ganska nära på motorvägen. Gör goa!

Feskebröderna i Nordstan har också fina räker men svårare att nå och att parkera.

Hoppsan, missade att det är en röd dag. Då är det kanske värre.

Senast ändrad:
F

F.d. 25038

Guest

Hej de finns ett par ställen att handla räkor i kungälv också
problemet är kanske att de e söndag å stängt
finns en vid systemet
en vid city gross
en vid vita fläcken
alla i kungälv
ställplatsen är okey 100m från min verkstad!?

ps annars ska du kanske rula förbi till akvarellmuseet och övernatta där å även shoppa räkorna där finns en just fiskeaffär brevid museet och kan nästa lova att det är en av de grymmaste ställplatsen i bohuslän!?

Senast redigerad av en moderator:
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Inte rulla förbi Marstrand! Där är toppen. Vi brukar stå på Marstrands Familjecamping men den ställplats du nämner är också bra. Det beror ju på om man vill ha el eller inte var man ställer sig. Färjan över till Marstrandsön kostar 20 kronor/person. Biljett köper man i kiosken vid färjeläget. Stämpla biljetten på överresan och åk "gratis" tillbaka.
Ha en trevlig 6:e juni. Vi tillbringar den helgen på Vindö camping ihop med mycket goda vänner från Öckerö.

F

F.d. 25038

Guest

Hej klart ni ska se marstrand men jag la huvudkommentaren på räkor och de blir lite svårt å skaffa i Marstrand men köper man på vägen sen tycker ja att
Rönnäng-Skärhamn är inte heller fel ,blir väl lite hemmablind bott här snart i
30 år .

F

F.d. 52943

Guest

Jag känner till 2 söndagsöppna fiskdiskar i Götet - i Fokus vid Liseberg och på Konsum Avenyn. Fokus lätt att nå från E6 - parkering lite marigare - de flesta platserna finns i P-hus, men det finns en del öppna parkeringar också, till exempel på andra sidan kanalen vid Vallhallabadet.

J

Jarn

Guest

Tack för tipsen, kanske skall testa "Bohusläns grymmaste ställplats" också....
Vi tänker stanna några nätter så vi får se.

Vilken adress är det till Akvarellmuseet, hittar det ej ?

F

F.d. 25038

Guest

Hej kolla in ställplatser tjörn kolla på skärhamn !?

Toppen