• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Marocko

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Hej
Ryktet säger att alla h-bilar har blivit utkörda från Maroco, är det någoon som vet.

Lasse

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Maroco

Vi har dock inget märkt eller hört! Vi har varit här drygt 2 månader och blir väldigt bra bemötta. Alla hälsar, vinkar och pratar gärna med oss. Polisen vänder sig bara om när vi kommer till de otaliga poliskontrollerna som finns. Däremot så har alla bilar som stog på fricampingen mellan Imourane och Taghazout blivit bortkörda av militären och det var ca 2-300 bilar. Det ryktas om att en shejk från Saudiaraben köpt området och ska bygga hotell och golfbana där. F.ö. ett underbart land och jag måste medge: jag hade mina fördomar om folket men måste be om ursäkt! Billigt, vänligt, trevligt, varmt och annorlunda!

Senast ändrad:
F

F.d. 55554

Guest

Hörde det av en dansk som kom från Marocko att dom stängt den fricamping han stod på, men han nämnde ca 1000 husbilar som fått ge sig i väg.
Tyvärr är han inte kvar här utan kört till Rincon.
Rykten är svåra att kolla upp.

Jojje

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Nu bryr jag mig inte så mycket om vad som händer i Marocko men jag har några bekanta där som rapporterar flitigt.
Det är rätt som Berkri skriver. Enligt initierade uppgifter gäller det vinter-flyktinglägret söder om Taghazout där flera hundratals (90% franska) husbilar har jagats bort av militär & polis. Därefter har de även jagats iväg från parkeringen vid Marjane (Agadir).
Här kan ni se hur det såg ut på Taghazout innan rensningen. (Teksten är på holländska)
Andra rapporterar nu att de åter står på Taghazout igen och tycker att det är gott om plats nu, utan alla Fransmän.
Julian

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Nu bryr jag mig inte så mycket om vad som händer i Marocko men jag har några bekanta där som rapporterar flitigt.
Det är rätt som Berkri skriver. Enligt initierade uppgifter gäller det vinter-flyktinglägret söder om Taghazout där flera hundratals (90% franska) husbilar har jagats bort av militär & polis. Därefter har de även jagats iväg från parkeringen vid Marjane (Agadir).
Här kan ni se hur det såg ut på Taghazout innan rensningen. (Teksten är på holländska)
Andra rapporterar nu att de åter står på Taghazout igen och tycker att det är gott om plats nu, utan alla Fransmän.
Julian

Vi var till Marjane i natt och det stämmer - stängt! Även den lilla husbilsparkeringen som var tillåten är nu borttagen. Hittade plats i stan i "gropen"! Ska mot Taghazout i dag och återkommer med besked huruvida man kan stå där eller ej. Kan bekräfta att alla campingar är fulla men att en och annan ger sig av men det är alltid kö in.

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Vi var till Marjane i natt och det stämmer - stängt! Även den lilla husbilsparkeringen som var tillåten är nu borttagen. Hittade plats i stan i "gropen"! Ska mot Taghazout i dag och återkommer med besked huruvida man kan stå där eller ej. Kan bekräfta att alla campingar är fulla men att en och annan ger sig av men det är alltid kö in.

Vi åkte förbi nämnda fricamping utanför Taghazout för ett par timmar sedan och där fanns inte en enda husbil och vägarna in var avskurna!

helenaolavi

HBK Medlem
Kommun
Svenljunga
HBK-Nr
8097
Medlemskap
2025
Sv: Marocko

Vi märkte inget heller, var 2 mån i Agadir och åkte sedan Sidi Ifni, Tata, Zagora, Marrakech. Övernattade på campingar utom i Tata, där sov vi på parkeringen intill campingen, eftersom det var fullt där.Allt var helt ok, bra resa.

Toppen