• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Marknadsundersökning

F

F.d. 50069

Guest
Hej

Jo , igår kväll så ringde det upp en tjej och påstod sig göra en marknadsundersökning bland husbilsägare.

Hon frågade om hon fick ställa några frågor om vårat husbilsägande. Ja, det fick hon visst det. Skulle ta ca 10 minuter (blev över 20 minuter) och intresserad som man är så...
frågorna hon ställde rörde sig om vilka återförsäljare jag nyttjade och vilka tillbehör som jag/vi har köpt eller tänker köpa. Sedan var det en massa frågor om vilket husbilsfabrikat jag har och vilket jag ev. skulle kunna tänka mig att köpa nästa gång!

Sedan blev det snack om hur mycket jag vintercampar och hur jag uppskattar så kallade vinteregenskaper. Sen kollade jag numret hon ringde från och det var 036-121857............(ingen träff på hitta.se)

Då fick jag en tanke;).......036? Är inte i Jönköpingtrakten? Hmmm..

" Då frågade jag om hon ringde på uppdrag av KABE......Jo, så var det.

Märkligt.... !!! Jag framhöll såklart alla andra märken än just KABE, efter jag hade förstått hennes uppdragsgivare.

Jag tyckte synd om flickstackarn som säkert inget hade med saken att göra utan det var bara ett jobb för henne, men jag tycker att det var en konstig marknadsuppföljning av KABE för att se vilka de skall satsa på!
Nu kan jag ju inte svära på att KABE låg bakom det hela men det var vad flickan sa samt att hon ringde från ett 036 nummer.......................

Är det någon annan som fått liknande samtal..?

Anders som egentligen tycker att det var småkomiskt:oops:

B

Byggare Bob

Guest
Sv: Marknadsundersökning

Vad var det för konstigt med det? Det ligger väl i alla producenters intresse att försöka ta fram modeller och utrustning som tilltalar det stora flertalet.
Tycker det är bra att det finns företag som lyssnar på våra synpunkter som husbilsägare.
Det kommer förhoppningsvis oss alla tillgodo,

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

En karl rinde mig i går också och vi pratade nog i 20 minuter.
Men till mig sa han redan i början att det var en husbilstillverkare som hade beställt enkäten och lovade i att i slutet på samtalet tala om vem som hade beställt den. Detta förklarade han med att inte mina svar skulle bli påverkade av hans frågor. Helt Ok frågor tyckte jag.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Alla dessa långtråkiga marknadsundersökningar med fjolliga frågor måste ju leda till att de som svarar medvetet svarar oärligt för att dom är så trötta på den här sortens enkäter. I varje fall fungerar jag så! Och jag är inte ensam!

Jappe

F

F.d. 55256

Guest

Försäljare, marknadsundersökare, andra som ringer med luddiga frågor, svarar NEJ TACK luren på pang.
Ove.G

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Ja det är skälvklart att folk på detta forum reagerar nä det gäller Kabe var annars någon stans skulle det bli rektion över det märket.

F

F.d. 5333

Guest

Vad var det för konstigt med det? Det ligger väl i alla producenters intresse att försöka ta fram modeller och utrustning som tilltalar det stora flertalet.
Tycker det är bra att det finns företag som lyssnar på våra synpunkter som husbilsägare.
Det kommer förhoppningsvis oss alla tillgodo,

Kabe behöver verkligen lyssna på sina framtida Kunder, hittills så är det klent med detta, de är bra att ta åt sig om man kommer ner och visar på plats vad som bör ändras.
Ett exempel är tömningen av vattensystem varm/kallt vatten. det sitter/satt på vår 09 och 10:a längst in mot ytterväggen under köksbänken, då min rygg inte tillåter att jag böjer mig som en märla eller lägger mig raklång på golvet för att öppna ventilerna så fick jag efter flera försök ventilerna. framflyttade av Kabes service verkstad i Tenhult. De sitter lika dumt på Adrian som vi har nu, får se om det kan ordnas i sommar.
När vi fick 09:an så var vi tvungna att lyfta bort dinettens sittdyna för att öppna tömningsventilen till vattentanken, begärde och fick en lucka i dinettfronten som öppnades och vips blev det lätt att tömma tanken. Detta infördes som standard på senare serier.

B

Byggare Bob

Guest

Det är väl alldeles utmärkt att Kabe hör efter vad vi brukare tycker och därefter kan göra de ändringar och förbättringar som påtalats.

Fråga är bara vilka andra tillverkare som gör sig samma möda med att efterhöra vad köparna tycker.:D

F

F.d. 5333

Guest

Hej Lasse, i vårat fall så var vi väldigt envisa med att trycka på hos ansvariga vid kabe. Det tog månader att få saker gjorda, i början ryckte de bara på axlarna precis som Kurts Husvagnar i Ludvika gjorde, där var intresset Obefintligt som vanligt är hos handlare efter påskrivet kontrakt.
Att Kabe själva har börjat göra marknadsundersökningar är bra, även det något som vi bråkade om vid alla möten och tel. kontakter vi hade. Fanns det dessutom en chef för kabe som var Kundorienterad så kanske kabe kan komma framåt i slutet på 2020.

F

F.d. 50195

Guest

Ska jag ödsla tid på en marknadsundersökning så vill jag ha något för det, typ en trisslott, om inte så blir det tack och adjö.
:yes:

B

Byggare Bob

Guest

Hej Lasse, i vårat fall så var vi väldigt envisa med att trycka på hos ansvariga vid kabe. Det tog månader att få saker gjorda, i början ryckte de bara på axlarna precis som Kurts Husvagnar i Ludvika gjorde, där var intresset Obefintligt som vanligt är hos handlare efter påskrivet kontrakt.
Att Kabe själva har börjat göra marknadsundersökningar är bra, även det något som vi bråkade om vid alla möten och tel. kontakter vi hade. Fanns det dessutom en chef för kabe som var Kundorienterad så kanske kabe kan komma framåt i slutet på 2020.
Jag kan gott skriva under på att Kabes intresse för kunden också för oss har varit så gott som obefintligt. Man tar inte åt sig av kritik och har svårt för att åtgärda påtagliga fel om man inte på egen hand tar sig dit och nästan tvingar sig in i deras service hall.

Men vi har haft tur med en bra återförsäljare (Skåne Camp) som verkligen ställt upp och åtgärdat alla garantifel utan knot. Heder åt detta företag.

Så slutkämmen blir:
  1. Vänd dig till en seriös återförsäljare.
  2. Kabe behöver verkligen se över sitt sätt att möta kunderna. Tror man att det är ett självspelande piano, är man snart ute ur leken.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Åter försäljaren är tillverkarens och inportörens förlängda arm. det är viktigt med en bra återfösäljare oavsett bilmärke, och vi har en återförsäljare i skåne som är GULD- värd,
Vinslövs fritids center som ställer upp till 100% även efter köpet.

F

F.d. 53141

Guest

Hej Anders.
Jag blev också uppringd av en tjej som ställde en massa frågor. Jag fick intrycket att man var väldigt intresserad av miljön och elförsörjningen för husbilen då man inte hade tillgång till el. Kanske en affärsidé att täcka taket med solceller och vindkraftverk. Hon nämnde även i slutet att hon fått uppdraget av Kabe. Vi får väl se.
/Charlie:)

Senast redigerad av en moderator:
Toppen