• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Marknadsföring husbil

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Jag har nu några veckor legat ute på en stor site med min husbil. Prisad mycket lågt i förhållande till andra. Som jag ser det lägsta pris på en 2008 års modell av en bil som var "normbil och storlek" för 5 år sedan. Tre personer har varit och tittat på den. Den första som ville ha den fick inte lån i banken på huset. Den andra hade lägre budget och den tredje har inte återvänt. Fyra mail , ett bedrägeriförsök , två ville ha mindre bil och en ville pruta osett 50000 kr. Fyra telefonsamtal med frågor.

De som har tittat har tyckt att bilen är mycket fin och dom påpekar på "stora firman" har de sett mycket "skrot" ostädade bilar med mycket fel. Även när jag tittat på begagnat har många bilar stenskott i rutan , hål i duschgolv , luktar illa och har små påkörningsskador.

Vad har forumet för idéer om ytterligare marknadsföring och hur man kan få fram spekulanter till en förhandlingssituation?

J

Jarn

Guest
Sv: Marknadsföring husbil

Jag upplever samma som du Sharky, tror marknaden är mycket trög just nu.
Jag hade också ett pris som låg under alla andra och jag hade även bud från bilfirmor som låg högre (under förutsättning jag köpte en ny där förstås).
Fick bara bud från båtägare som ville byta.

Jag hade också en kille som ivrigt ville köpa bilen, han hade tyvärr ingen handpeng, så vi skulle tvunget skriva kontrakt, så jag inte sålde den till någon annan.
Sen skulle vi träffas på hans bank på måndagen o göra upp affären.

Då ringde han o sa att han inte fick lån i banken pga för hög ålder.....
Trots han berättat innan för mig hur gott ställt han hade det och med en båt i 3 milj-klassen.
Kanske samma kille? Leif från Bjärred ?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Inte samma , dock även denna båtägare också som inte blev av med båten som drog 35 liter i timmen!

Lars N

HBK Intresserad
Kommun
Skurup

Utan att du anger biltyp och begärt pris är det svårt att komma med några råd.
Vi har köpt husbil privat 2ggr och sålt 1ggr, de två sista gångerna via blocket.
Vid försäljningen fick vi ut ungefär det vi tänkt oss (Köparen prutade 12%)
Vid sista köpet prutade vi 10% på ett redan ganska lågt pris,men vi har också klätt om
stolar och dynor.Det viktigaste är att få hugade spekulanter att komma och titta,
väl på plats brukar det gå att lösa de flesta problem, men man måste nog finna sig i att
jämföra med priserna på den tyska marknaden som just nu översvämmas med billiga
husbilar.

Lars

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Vi får ju inte använda forumet för marknadsföring , därför är jag lite vag.

Priset är satt i samråd med min handlare och han angav begär X79000 kr och låt köparen pruta till X75000kr.
Nu inser jag att prutområdet är större. Samma bil finns på firma för 70000 kr högre pris. Den har vissligen gått mindre men saknar utrustning som t.ex solcell och dubbla bodelsbatterier.

Toppen